Analityka internetowa Google Analytics

 

✓  Wdrażamy Google Analytics 4

✓  Skuteczna współpraca z programistami

✓  Tworzenie indywidualnych metryk

✓  Integracja z Google Tag Manager

Mężczyzna stosujący analitykę internetową

Wiedza = Google Analytics 4 = potęga.

Wiedza na temat wszystkich procesów związanych w e-sklepie może być zbierana i przetwarzana w najnowszym i kompletnym narzędziu analitycznym od Google.

Dzięki temu, że w pełni zrozumiesz, co się dzieje na Twojej witrynie internetowej i ile za to płacisz, uda Ci się osiągnąć o wiele lepsze wyniki i mądrzej wydasz pieniądze. Właśnie do tego jest potrzeba analityka internetowa w Twoim e-commerce.

Otrzymaj wycenę na wdrożenie Google Analytics.

Wypełnij fomularz i porozmawiaj z naszym konsultantem.

Zgoda na przetwarzanie danych

Jaka powinna być analityka internetowa?

Każdy właściciel firmy potrzebuje wiedzieć, ile pieniędzy wydał na towar, jakie są zyski ze sprzedaży oraz ile wynosi zadłużenie u nierzetelnych kontrahentów. A Ty chcesz dokładnie wiedzieć, ile pieniędzy wydasz u mechanika samochodowego. Dlatego liczby muszą być dokładne. Tylko co to właściwie oznacza?

01

Analityka internetowa musi być dokładna

Dla jednych będą to wartości z dokładnością do pięciu miejsc po przecinku, a dla innych dane pokazujące, co dokładnie robił klient na stronie internetowej. Jeszcze inni wolą mieć całkowitą pewność co do tego, jaka reklama sprowadziła najwięcej klientów i jak można zoptymalizować jej koszty. Różne potrzeby, różne liczby, a wszystkie są w jednym miejscu. I dokładnie wiesz, na czym stoi Twój biznes.

 

02

Podstawowa wersja Google Analytics dostarcza wielu cennych informacji. Z niej możesz dowiedzieć się więcej na temat działań potencjalnych klientów na Twojej stronie internetowej. Zaawansowany moduł Google Analytics przynosi wiele dodatkowych informacji, a ponadto pozwala zaprzęgnąć je do niestandardowych raportów. Po co? Po to, żeby każdy aspekt działania Twojej firmy w Internecie był przewidywalny. A całość jest dla Ciebie dostępna dosłownie kilkoma kliknięciami.

 

03

Analityka internetowa musi przedstawiać aktualne dane

To oczywiste, że analiza danych musi dotyczyć bieżących informacji. Google Analytics 4 pokaże Ci zarówno informacje z analogicznego okresu sprzed roku, z wczoraj, jak i z obecnej chwili. Natomiast moduł zaawansowany pokaże Ci o wiele więcej na temat zachowań użytkowników.

 

04
Analityka internetowa musi być zrozumiała i pomocna

Dane, raporty, wykresy – to tylko groźnie brzmi. Po zaimplementowaniu profesjonalnej wersji analityki internetowej wyjaśnimy Ci wszystko: jak tworzyć raporty, jak je czytać i rozumieć, jak wykorzystać fakty, aby działały na korzyść Twojej firmy.

 

Te wszystkie dane to tak naprawdę Twoje pieniądze. Zarządzaj nimi świadomie.

Wypełnij fomularz i sprawdź ofertę na zaawansowany moduł Google Analytics.

Zgoda na przetwarzanie danych

Analiza w Google Analytics

Google Analytics – od tego zaczynaj biznes.

Ani panel sklepu, ani księgowa, ani zestawienie z Excela nie da Ci takiej kontroli nad własną firmą jak zaawansowany moduł analityki internetowej. Co zyskujesz dzięki zaawansowanej analizie danych od Google?

  • Znasz koszty poszczególnych kampanii reklamowych
  • Poznajesz przychody przyporządkowane do kampanii
  • Widzisz ROAS, a więc zwrot kosztów reklamowych
  • Liczysz średnią wartość zamówienia przyporządkowaną do rodzaju reklamy
  • Znasz liczbę zamówień z kampanii reklamowej, a nawet z reklamy
  • Sprawdzasz skuteczność kodów promocyjnych
  • Widzisz dokładne zachowania klientów na stronie e-sklepu
  • Obserwujesz, w jaki sposób klienci korzystają z wyszukiwarki produktów
  • Wiesz, czy to, co robisz, ma sens, bo widzisz współczynnik konwersji

Czy wiesz, jakie są koszty poszczególnych rozwiązań marketingowych?

Nie, jeżeli korzystasz z innych danych niż Google Analitycs. Budżet reklamowy na reklamy Google AdWords (obecnie: Google Ads) jest jeden, a możliwości na jego wykorzystanie – wiele. Jeśli inwestujesz 2 tysiące złotych na reklamę albo 20 tysięcy, to być może da się lepiej wykorzystać budżet, mądrze nim zarządzając. Taka analityka marketingowa jest możliwa wyłącznie dzięki zaawansowanym możliwościom Google Analytics 4.

Analiza w Google Analytics

Google Analytics – od tego zaczynaj biznes.

Ani panel sklepu, ani księgowa, ani zestawienie z Excela nie da Ci takiej kontroli nad własną firmą jak zaawansowany moduł analityki internetowej. Co zyskujesz dzięki zaawansowanej analizie danych od Google?

  • Znasz koszty poszczególnych kampanii reklamowych
  • Poznajesz przychody przyporządkowane do kampanii
  • Widzisz ROAS, a więc zwrot kosztów reklamowych
  • Liczysz średnią wartość zamówienia przyporządkowaną do rodzaju reklamy
  • Znasz liczbę zamówień z kampanii reklamowej, a nawet z reklamy
  • Sprawdzasz skuteczność kodów promocyjnych
  • Widzisz dokładne zachowania klientów na stronie e-sklepu
  • Obserwujesz, w jaki sposób klienci korzystają z wyszukiwarki produktów
  • Wiesz, czy to, co robisz, ma sens, bo widzisz współczynnik konwersji

Czy wiesz, jakie są koszty poszczególnych rozwiązań marketingowych?

Nie, jeżeli korzystasz z innych danych niż Google Analitycs. Budżet reklamowy na reklamy Google AdWords (obecnie: Google Ads) jest jeden, a możliwości na jego wykorzystanie – wiele. Jeśli inwestujesz 2 tysiące złotych na reklamę albo 20 tysięcy, to być może da się lepiej wykorzystać budżet, mądrze nim zarządzając. Taka analityka marketingowa jest możliwa wyłącznie dzięki zaawansowanym możliwościom Google Analytics 4.

Sprawdź, czy nie przepalasz budżetu na reklamę.

Wypełnij fomularz i porozmawiaj z naszym konsultantem.

Zgoda na przetwarzanie danych

Raportowanie Google Analytics

Google Analytics prawdę Ci powie..

Ile zarabiają Twoje kampanie reklamowe?
Czy Twój sklep internetowy odpowiada na potrzeby klientów? Czy różne grupy reklam skierowane do różnych odbiorców są tak samo skuteczne? A może za chwilę będziesz potrzebował jeszcze jednego pracownika do obsługi zapytania? Obowiązkowo musisz wiedzieć, jakie są Twoje przychody z poszczególnych grup reklam.

Skuteczność reklam może się zmieniać i wahać, a wpływa na nią pogoda lub informacje z telewizji. Nie ryzykuj i nie przepłacaj – obserwuj zarobki z reklam dzięki zaawansowanej analityce internetowej.

Widzisz ROAS i wiesz, czy to się opłaca
Zaawansowane narzędzia analityczne od Google dają Ci możliwość szybkiej oceny rentowności Twoich reklam. Czy wiesz, ile pieniędzy zarobiła dla Ciebie każda złotówka wydana przed miesiącem? A przed rokiem? Zwrot wydatków na reklamę to właśnie ROAS, odkrywa go przed Tobą analiza danych.
Czy opłaca się promować określone produkty?
Gromadzenie danych pochodzących z Twojego e-sklepu pozwoli Ci również o wiele lepiej zarządzać obrotem towarów. Zrobisz to łatwo, znając średnią wartość koszyka, którą generuje dany użytkownik. Jeżeli masz 10 reklam, a 2 z nich dostarczają Ci zamówień o wartości niższej niż przeciętnie, to masz wyraźny sygnał, że Twoje pieniądze być może się marnują. A jeśli jakieś kampanie marketingowe przyprowadzają Ci nowych klientów kupujących dwukrotnie więcej niż inni, to już wiesz, na jakich produktach możesz zarobić najwięcej.

 

Wiesz dokładnie, ile zamówień przyniosła dana reklama

Zazwyczaj celem reklamy jest wygenerowanie jak największej liczby zamówień, które potem są analizowane pod kątem ich rentowności. Warto więc poznać współczynnik rentowności dla poszczególnych reklam i ich grup.

Gdy już znasz średnią wartość koszyka, to teraz zbadaj, ile zamówień dostarczają Ci reklamy. Zawsze można coś poprawić: wyłączyć kampanię, która „przepala” Twój budżet albo wzmocnić tę dającą Ci najwięcej zamówień.

Kto i jak korzysta z kodów rabatowych?
Aby proces zakupowy był maksymalnie atrakcyjny dla klienta, stosuje się często kody rabatowe. Z łatwością sprawdzisz, ile kodów rabatowych zostało wykorzystanych. Ale czy na pewno znasz zachowanie użytkownika w Twoim sklepie internetowym? Czy wiesz, jakie zyski (albo jakie straty) osiągnąłeś dzięki tym kodom? I czy odpowiadają one na potrzeby użytkowników?

Zaawansowany moduł analityki internetowej pozwala prześledzić zachowania użytkowników korzystających z kodów rabatowych. Dzięki temu lepiej poznasz sprawność takiego rozwiązania dla rozwijania Twojego biznesu on-line.

 

Poznaj klienta swego
Reklamy kierują Twoich klientów na różne strony docelowe. Lecz czy na pewno wiesz, co robi klient na Twojej stronie internetowej? Teraz możesz to ustalić bardzo precyzyjnie.

Działania marketingowe sprowadzają ruch do e-sklepu, ale dopiero teraz okaże się, czy klient zostanie u Ciebie. A jeżeli tak, to jak długo pozostanie na tej stronie? Jak długo będzie ją scrollował? I jak wiele osób robi podobnie?

Poprawnie zoptymalizowana strona internetowa zbiera między innymi dane demograficzne i wiele innych. Lecz dopiero zaawansowany moduł analityki internetowej pokaże Ci wyraźnie, czy Twoi klienci odnajdują to, czego szukają, czy może nudzą się lub męczą podczas przewijania strony, a potem ją zamykają.

 

Musisz wiedzieć, czego szukają klienci
Doświadczony analityk internetowy jest w stanie wdrożyć u Ciebie odpowiedni kod śledzenia, a zrobi to bezpiecznie i bezinwazyjnie, bo z pomocą Google Search Console. Dzięki temu może uzyskać dowolne informacje pochodzące z Twojej strony internetowej służące do analizy danych. Zaawansowana analityka pozwoli Ci między innymi śledzić sposoby wykorzystywania wyszukiwarki tekstowej na Twojej stronie internetowej.

Czy na pewno dostarczasz swoim klientom przydatne rozwiązanie? Czy wiesz, ilu z nich korzysta z wyszukiwarki? W jakim stopniu podnosi ona współczynnik konwersji? Dowiesz się tego dzięki Google Analytics.

Czy w ogóle zarabiasz na sprzedaży przez Internet?

Współczynnik konwersji był podstawową i najważniejszą informacją, którą właściciele e-biznesów sprawdzali w starszych wersjach Google Analytics. Ale poprzednie wersje to już historia – teraz Google wspiera wyłącznie najnowszą, czwartą wersję analityki. Co ciekawe, w podstawowej wersji nie znalazł się współczynnik konwersji! W takim przypadku zaawansowana analityka jest koniecznością.

Bez tego parametru nie dowiesz się, jak konwertuje ruch na Twojej stronie, nie poznasz skuteczności fraz kluczowych, a także skuteczności reklam, ponieważ do tego konieczne jest dokładne ustalenie, z jakiego kanału reklamowego przyszedł klient.

W jaki sposób wdrażamy Google Analytics 4 w Twojej firmie?

Początek wdrażania Google Analytics 4 w Twojej firmie
Po pierwsze

W rozmowie z Tobą ustalamy najważniejsze dla Ciebie wskaźniki, a także to, jakie raporty i informacje będą niezbędne dla Twojego biznesu.

Google Tag Manager dla Twojej firmy
Po drugie
Zakładamy Google Tag Manager, czyli sprytne narzędzie od Google, dzięki któremu możliwe jest wydobycie maksimum danych przy minimalnej ingerencji w kod strony. Ma to ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa Twojej firmy i Twoich klientów.
kody Google Analytics
Po trzecie
Instalujemy kody Google Analytics i dokonujemy podstawowej konfiguracji. Na tym etapie sprawdzamy też poprawność całego procesu, aby wykluczyć błędy (na przykład dwukrotne wdrożenie kodu mogłoby spowodować przekłamania w statystykach).
Wykres Google Analytics
Po czwarte
Zabieramy się do pracy nad zaawansowanym modułem analitycznym. Podpinamy te zdarzenia, które mają być zliczane, by następnie dało się budować z nich raporty.
Dokument Google Analytics
Po piąte
Konfigurujemy raporty niestandardowe. Dzięki temu, że GA4 zlicza już ważne dla Ciebie zdarzenia, możemy wyświetlić je tak, jak tego chcesz.
Zdjęcie ukazujące grupową analitykę internetową
Po szóste

Ustawiamy listy odbiorców. Dlaczego jest to takie ważne? Ponieważ w przeciwnym wypadku nie dowiesz się, czy klient został pozyskany z reklamy Google Ads, dzięki pozycjonowaniu czy w inny sposób.

Masz więcej pytań?

Skontaktuj się z nami — chętnie odpowiemy.

Chcesz otrzymać ofertę?

Wypełnij brief — przygotujemy dla Ciebie ofertę.