Analityka internetowa Google Analytics
✓ Wdrażamy Google Analytics 4
✓ Skuteczna współpraca z programistami
✓ Tworzenie indywidualnych metryk
✓ Integracja z Google Tag Manager
Wiedza = Google Analytics 4 = potęga.
Wiedza na temat wszystkich procesów związanych w e-sklepie może być zbierana i przetwarzana w najnowszym i kompletnym narzędziu analitycznym od Google.
Dzięki temu, że w pełni zrozumiesz, co się dzieje na Twojej witrynie internetowej i ile za to płacisz, uda Ci się osiągnąć o wiele lepsze wyniki i mądrzej wydasz pieniądze. Właśnie do tego jest potrzeba analityka internetowa w Twoim e-commerce.
Otrzymaj wycenę na wdrożenie Google Analytics.
Jaka powinna być analityka internetowa?
Każdy właściciel firmy potrzebuje wiedzieć, ile pieniędzy wydał na towar, jakie są zyski ze sprzedaży oraz ile wynosi zadłużenie u nierzetelnych kontrahentów. A Ty chcesz dokładnie wiedzieć, ile pieniędzy wydasz u mechanika samochodowego. Dlatego liczby muszą być dokładne. Tylko co to właściwie oznacza?
01
Analityka internetowa musi być dokładna
Dla jednych będą to wartości z dokładnością do pięciu miejsc po przecinku, a dla innych dane pokazujące, co dokładnie robił klient na stronie internetowej. Jeszcze inni wolą mieć całkowitą pewność co do tego, jaka reklama sprowadziła najwięcej klientów i jak można zoptymalizować jej koszty. Różne potrzeby, różne liczby, a wszystkie są w jednym miejscu. I dokładnie wiesz, na czym stoi Twój biznes.
02
Podstawowa wersja Google Analytics dostarcza wielu cennych informacji. Z niej możesz dowiedzieć się więcej na temat działań potencjalnych klientów na Twojej stronie internetowej. Zaawansowany moduł Google Analytics przynosi wiele dodatkowych informacji, a ponadto pozwala zaprzęgnąć je do niestandardowych raportów. Po co? Po to, żeby każdy aspekt działania Twojej firmy w Internecie był przewidywalny. A całość jest dla Ciebie dostępna dosłownie kilkoma kliknięciami.
03
Analityka internetowa musi przedstawiać aktualne dane
To oczywiste, że analiza danych musi dotyczyć bieżących informacji. Google Analytics 4 pokaże Ci zarówno informacje z analogicznego okresu sprzed roku, z wczoraj, jak i z obecnej chwili. Natomiast moduł zaawansowany pokaże Ci o wiele więcej na temat zachowań użytkowników.
Analityka internetowa musi być zrozumiała i pomocna
Dane, raporty, wykresy – to tylko groźnie brzmi. Po zaimplementowaniu profesjonalnej wersji analityki internetowej wyjaśnimy Ci wszystko: jak tworzyć raporty, jak je czytać i rozumieć, jak wykorzystać fakty, aby działały na korzyść Twojej firmy.
Te wszystkie dane to tak naprawdę Twoje pieniądze. Zarządzaj nimi świadomie.
Google Analytics – od tego zaczynaj biznes.
Ani panel sklepu, ani księgowa, ani zestawienie z Excela nie da Ci takiej kontroli nad własną firmą jak zaawansowany moduł analityki internetowej. Co zyskujesz dzięki zaawansowanej analizie danych od Google?
- Znasz koszty poszczególnych kampanii reklamowych
- Poznajesz przychody przyporządkowane do kampanii
- Widzisz ROAS, a więc zwrot kosztów reklamowych
- Liczysz średnią wartość zamówienia przyporządkowaną do rodzaju reklamy
- Znasz liczbę zamówień z kampanii reklamowej, a nawet z reklamy
- Sprawdzasz skuteczność kodów promocyjnych
- Widzisz dokładne zachowania klientów na stronie e-sklepu
- Obserwujesz, w jaki sposób klienci korzystają z wyszukiwarki produktów
- Wiesz, czy to, co robisz, ma sens, bo widzisz współczynnik konwersji
Czy wiesz, jakie są koszty poszczególnych rozwiązań marketingowych?
Nie, jeżeli korzystasz z innych danych niż Google Analitycs. Budżet reklamowy na reklamy Google AdWords (obecnie: Google Ads) jest jeden, a możliwości na jego wykorzystanie – wiele. Jeśli inwestujesz 2 tysiące złotych na reklamę albo 20 tysięcy, to być może da się lepiej wykorzystać budżet, mądrze nim zarządzając. Taka analityka marketingowa jest możliwa wyłącznie dzięki zaawansowanym możliwościom Google Analytics 4.
Google Analytics – od tego zaczynaj biznes.
- Znasz koszty poszczególnych kampanii reklamowych
- Poznajesz przychody przyporządkowane do kampanii
- Widzisz ROAS, a więc zwrot kosztów reklamowych
- Liczysz średnią wartość zamówienia przyporządkowaną do rodzaju reklamy
- Znasz liczbę zamówień z kampanii reklamowej, a nawet z reklamy
- Sprawdzasz skuteczność kodów promocyjnych
- Widzisz dokładne zachowania klientów na stronie e-sklepu
- Obserwujesz, w jaki sposób klienci korzystają z wyszukiwarki produktów
- Wiesz, czy to, co robisz, ma sens, bo widzisz współczynnik konwersji
Czy wiesz, jakie są koszty poszczególnych rozwiązań marketingowych?
Nie, jeżeli korzystasz z innych danych niż Google Analitycs. Budżet reklamowy na reklamy Google AdWords (obecnie: Google Ads) jest jeden, a możliwości na jego wykorzystanie – wiele. Jeśli inwestujesz 2 tysiące złotych na reklamę albo 20 tysięcy, to być może da się lepiej wykorzystać budżet, mądrze nim zarządzając. Taka analityka marketingowa jest możliwa wyłącznie dzięki zaawansowanym możliwościom Google Analytics 4.
Sprawdź, czy nie przepalasz budżetu na reklamę.
Google Analytics prawdę Ci powie..
Ile zarabiają Twoje kampanie reklamowe?
Skuteczność reklam może się zmieniać i wahać, a wpływa na nią pogoda lub informacje z telewizji. Nie ryzykuj i nie przepłacaj – obserwuj zarobki z reklam dzięki zaawansowanej analityce internetowej.
Widzisz ROAS i wiesz, czy to się opłaca
Czy opłaca się promować określone produkty?
Wiesz dokładnie, ile zamówień przyniosła dana reklama
Zazwyczaj celem reklamy jest wygenerowanie jak największej liczby zamówień, które potem są analizowane pod kątem ich rentowności. Warto więc poznać współczynnik rentowności dla poszczególnych reklam i ich grup.
Gdy już znasz średnią wartość koszyka, to teraz zbadaj, ile zamówień dostarczają Ci reklamy. Zawsze można coś poprawić: wyłączyć kampanię, która „przepala” Twój budżet albo wzmocnić tę dającą Ci najwięcej zamówień.
Kto i jak korzysta z kodów rabatowych?
Zaawansowany moduł analityki internetowej pozwala prześledzić zachowania użytkowników korzystających z kodów rabatowych. Dzięki temu lepiej poznasz sprawność takiego rozwiązania dla rozwijania Twojego biznesu on-line.
Poznaj klienta swego
Działania marketingowe sprowadzają ruch do e-sklepu, ale dopiero teraz okaże się, czy klient zostanie u Ciebie. A jeżeli tak, to jak długo pozostanie na tej stronie? Jak długo będzie ją scrollował? I jak wiele osób robi podobnie?
Poprawnie zoptymalizowana strona internetowa zbiera między innymi dane demograficzne i wiele innych. Lecz dopiero zaawansowany moduł analityki internetowej pokaże Ci wyraźnie, czy Twoi klienci odnajdują to, czego szukają, czy może nudzą się lub męczą podczas przewijania strony, a potem ją zamykają.
Musisz wiedzieć, czego szukają klienci
Czy na pewno dostarczasz swoim klientom przydatne rozwiązanie? Czy wiesz, ilu z nich korzysta z wyszukiwarki? W jakim stopniu podnosi ona współczynnik konwersji? Dowiesz się tego dzięki Google Analytics.
Czy w ogóle zarabiasz na sprzedaży przez Internet?
Współczynnik konwersji był podstawową i najważniejszą informacją, którą właściciele e-biznesów sprawdzali w starszych wersjach Google Analytics. Ale poprzednie wersje to już historia – teraz Google wspiera wyłącznie najnowszą, czwartą wersję analityki. Co ciekawe, w podstawowej wersji nie znalazł się współczynnik konwersji! W takim przypadku zaawansowana analityka jest koniecznością.
Bez tego parametru nie dowiesz się, jak konwertuje ruch na Twojej stronie, nie poznasz skuteczności fraz kluczowych, a także skuteczności reklam, ponieważ do tego konieczne jest dokładne ustalenie, z jakiego kanału reklamowego przyszedł klient.
W jaki sposób wdrażamy Google Analytics 4 w Twojej firmie?
Po pierwsze
W rozmowie z Tobą ustalamy najważniejsze dla Ciebie wskaźniki, a także to, jakie raporty i informacje będą niezbędne dla Twojego biznesu.
Po drugie
Po trzecie
Po czwarte
Po piąte
Po szóste
Ustawiamy listy odbiorców. Dlaczego jest to takie ważne? Ponieważ w przeciwnym wypadku nie dowiesz się, czy klient został pozyskany z reklamy Google Ads, dzięki pozycjonowaniu czy w inny sposób.
Masz więcej pytań?
Skontaktuj się z nami — chętnie odpowiemy.
Chcesz otrzymać ofertę?
Wypełnij brief — przygotujemy dla Ciebie ofertę.