Aukcje w Google Ads

by | 10.06.2021 | Porady

Kampanie w sieci wyszukiwania Google

W przeważającej części skuteczność reklamy jest zależna od jej widoczności. W Internecie ma to wyjątkowo szczególne znaczenie, ponieważ użytkownicy w ciągu dnia przeglądają dziesiątki, a czasem nawet setki reklam. Jak wyróżnić się spośród innych i sprawić, że zostaniemy dostrzeżeni przez potencjalnych klientów? Musisz zadbać o widoczność swojej reklamy. Za trafne wyświetlanie materiałów promocyjnych odpowiedzialny jest specjalny algorytm Google. Jednak jak on działa w praktyce?

Po wpisaniu danego hasła do wyszukiwarki oprócz organicznych wyników zazwyczaj pokażą się nam także sponsorowane reklamy. Ich kolejność nie jest przypadkowa. To co się nam pokaże zależy od przebiegu danej aukcji. Google Ads weryfikuje wszystkie reklamy oraz określa ich poziom zgodności z danym zapytaniem. Jeśli słowa kluczowe w Twojej reklamie są zgodne z wyszukiwaną frazą to jest szansa, że taka reklama wyświetli się użytkownikowi.

Aukcja drugiej najwyższej kwoty

Jeśli nie zajmujesz się sprzedażą niszowych produktów to najprawdopodobniej ktoś również już reklamuje w Internecie produkty podobne do Twoich. Np. po wpisaniu do wyszukiwarki frazy „kwiaty doniczkowe” wyświetli nam się wiele sponsorowanych ofert różnych sklepów z roślinami. Ich kolejność zależy od ustawionej przez nas kwoty, którą jesteśmy w stanie zapłacić za jedno kliknięcie w reklamę. Przypuśćmy, że trzech reklamodawców deklaruje odpowiednio 3, 2 i 1 zł za kliknięcie reklamy. Najwyższa oferta wynosi 3 zł, ale taki reklamodawca zapłaci tylko 2,01 zł aby w minimalny sposób przebić stawki konkurentów.

Inne czynniki wpływające na pozycję reklam

Poza ustaleniem maksymalnej kwoty kliknięcia w reklamę duże znaczenie ma uzyskana ocena reklamy, czyli wynik jakości. To czy dana reklama została przygotowane dobrze określa:

  • trafność – czyli zgodność treści reklamy z zapytaniem
  • ocena jakości strony docelowej – oznacza weryfikację odnośnika i jego badanie pod kątem zgodności z wpisanym zapytaniem
  • przewidywalny współczynnik klikalności – to przewidywana częstotliwość z jaką inni będą klikać w daną reklamę

Dodatkowy wpływ na ranking reklamy może mieć ilość zastosowanych rozszerzeń, dlatego zaleca się dodanie wszystkich jakie są możliwe.

Osiągnięty wynik jakości można sprawdzić na poziomie słów kluczowych (w domyślnym widoku kolumn jest ukryty, ale można go dodać za pomocą funkcji „dostosuj kolumny” i wybraniu opcji „wynik jakości”).