logo

BLOG

Formularz na stronie internetowej – jak go zaprojektować ?

Podstawowe błędy w projektowaniu formularza na stronie internetowej Klient inwestując w kampanię Google Ads liczy na zwrot z inwestycji. W przypadku klientów nie prowadzących sklepu internetowego takim zwrotem zazwyczaj jest wysłanie zapytania poprzez formularz na stronie. W poniższym artykule przedstawię kilka przykładów, jakie przeważnie popełnia się błędy przy tworzeniu takiego formularza. Formularz umieszczony jest w niewidocznym miejscu To jeden z podstawowych błędów w umieszczaniu formularza na stronie. Często formularz umieszczany jest na podstronie kontakt, gdzie dociera tylko procent użytkowników. Jeszcze […]

Import xml – użyteczna funkcja google sheets

Import XML – użyteczna funkcja google sheets Funkcja import xml to jedno z najpotężniejszych narzędzi google sheets. Kryje się pod nią wiele możliwości przeobrażających zwykły arkusz w aplikację zczytującą dane ze stron internetowych. Na początek posłużmy się definicją czym jest funkcja import xml. Według defenicji google, służy ona importowaniu uporządkowanych danych z takich źródeł jak xml, ale również HTML. A skoro mówimy o Html, to mówimy o zapytaniach dotyczących treści na stronach internetowych. Gdybyśmy spojrzeli na treść zawartą na każdej […]

Dynamiczne reklamy Google Ads kierowane prognozą pogody cz.1

Dynamiczne reklamy Google Ads  Jeden z naszych klientów z branży rozrywkowej zwierzył nam się, że jego sukces zależy w dużej mierze od pogody. Mianowicie, jeśli jest zła pogoda, wtedy ilość klientów na jego usługi zauważalnie wzrasta. Postanowiłem więc wykorzystać tą wiedzę i zaproponować klientowi teksty reklam ściśle powiązane z prognozą pogody. Plan był taki, aby w nagłówkach reklam uzmysłowić użytkownikowi, jaka jest pogoda za oknem i tym bardziej zmobilizować go do wykonania konwersji na stronie. Krok 1 – łączymy aplikację […]

Dynamiczne reklamy Google Ads kierowane prognozą pogody cz.3

Dynamiczne reklamy Google Ads – statystyki Oprócz reklam pogodowych, przez cały czas były włączone reklamy ze statycznym tekstem promocyjnym, które istniały na koncie od początku kampanii.  Porównanie reklam pogodowych w pierwszym miesiącu ich wyświetlania prezentuje się następująco : Stosunek kliknięć reklam pogodowych do kliknięć reklam stałych : 13% reklam pogodowych do 87% reklam stałych. Różnica w CTR : CTR reklam pogodowych 18,23% , CTR reklam stałych 21,62% Rożnica w średnim koszcie CPC – 0,83 zł średnie CPC reklam pogodowych do […]

Dynamiczne reklamy Google Ads kierowane prognozą pogody cz.2

Krok 4 – tworzymy skrypt Google Ads Poniżej przedstawiam najważniejsze fragmenty skryptu, który codziennie o 7:00 rano załącza jedną z naszych reklam w zależności od pogody. Tekst na zielono to moje uwagi, które nie należą do skryptu.   W ten sam sposób sprawdzamy wszystkie nasze reklamy. Na sam koniec warto po zakończeniu skryptu wysłać do siebie maila z informacją, jaki był wynik testu :   Trzeba tu pamiętać, że automat będzie każdej reklamie zadawał pytanie czy jest włączona. Jeśli odpowiedź […]

Customer Journey – Podróż użytkownika po sieci

Podróż użytkownika po sieci                Ostatnie badania Google na temat podróży użytkownika po sieci przyniosły bardzo ciekawe odpowiedzi. Okazało się bowiem, że wbrew wcześniejszym teoriom na temat Customer Journey ( tabele, cykle, okręgi ), każda podróż użytkownika po sieci jest inna.             Zamiast więc tworzyć kolejne teorie na ten temat, Google dzięki możliwości śledzenia użytkowników na różnych urządzeniach ( Google Signals ) wytypowało 4 grupy klientów, które posiadają wyróżniające je zachowania.   Kim jest Twój […]

Sztuczna Inteligencja Google w reklamach Google Ads

Automatyzacja i AI = inteligentne / łatwiejsze reklamy Google Temat Sztuczna Inteligencja Google podczas Marketing Live wyraźnie wytycza ścieżkę dla marketerów wyszukiwania i właścicieli firm. Teraz, po piątym roku, program Google Marketing Live zyskał na popularności i wyrazistości. Istotne jest, aby specjaliści ds. Marketingu w wyszukiwarkach zwracali szczególną uwagę na to, co dzieje się na Live. Miałem świetną okazję, by spędzić czas w epicentrum imprezy, wraz z przyjaciółmi i byłymi kolegami z moich dni w Google. Nawiązanie kontaktu z wieloma […]

Optymalizacja Google Ads – narzędzie Optmyzr

Optymalizacja Google Ads za pomocą narzędzia Optmyzr jest bardzo prosta. Pracujemy z narzędziami do analizy i optymalizacji wydajności, funkcji raportowania i automatyzacji zadań, jednocześnie zachowując pełną kontrolę nad kontem Google Ads. Pracę nad optymalizacją konta zaczynamy według wytycznych listy kontrolnej. Ta lista kontrolna działa jako lista wytycznych w ciągu pierwszych pięciu tygodni od momentu połączenia kont Google Ads z Optmyzr. Ma różne zadania na każdy tydzień, począwszy od zaleceń, które obejmują bardziej ogólny i szeroki aspekt zarządzania kontem, wreszcie do […]

Optymalizacja Adwords – regularna optymalizacja

Optymalizacja Adwords, którą należy wykonać raz na kwartał, raz na miesiąc, lub codziennie. Na każdym koncie AdWords jest możliwych wiele codziennych usprawnień, ale jakie są optymalizacje, które wykonujemy regularnie? Chociaż nie ma jednej właściwej odpowiedzi dla każdego konta, podzielę się niektórymi z moich przemyśleń na temat tego, co robić i kiedy to zrobić, aby utrzymać konto w doskonałej formie. Wykonaj raz na kwartał modyfikatory stawek za reklamy mobilne Teraz, gdy reklamy mobilne i na komputery stacjonarne są wyświetlane w jednej […]

Google wprowadza rewolucję w dopasowaniu słów kluczowych

       Tekst ten jest pisany na gorąco po przeczytaniu artykułu Fredericka Vallaeysa w artykule Search Engine Land, dlatego słowo „rewolucja” kierowane jest być może emocjami. Ale mam wrażenie, że jest to na tyle poważna zmiana w systemie Google Ads, że w pełni odpowiada temu słowu.           Google zmienia zasady ścisłego dopasowania słów kluczowych. Do tej pory mieliśmy pewność, że chociaż pomimo że od 2014 roku dopuszczono w ścisłym dopasowaniu przejęzyczenia, czy liczbę mnogą, to jednak […]