logo

BLOG

Google Lighthouse

Jakościowe strony = jakościowi użytkownicy Podczas poruszania się po Twojej stronie internetowej, jej nadrzędnym celem jest przyciągnięcie uwagi odwiedzających oraz sprowokowanie zaangażowania. Wraz z rosnącymi oczekiwaniami użytkowników związanymi z atrakcyjnością witryn (nie tylko w warstwie tekstowej ale także  wizualnej) czy chociażby intuicyjnego nawigowania po niej, web deweloperzy stają przed coraz to nowszymi wyzwaniami związanymi z optymalizacją stron i zwiększaniem satysfakcji z ich użytkowania. W późniejszym etapie przekłada się to na wzrost konwersji i sprzedaży. Poprawa jakości doświadczenia użytkowników (eng. UX […]

Aukcje w Google Ads

Reklamy w wyszukiwarce W przeważającej części skuteczność reklamy jest zależna od jej widoczności. W Internecie ma to wyjątkowo szczególne znaczenie, ponieważ użytkownicy w ciągu dnia przeglądają dziesiątki, a czasem nawet setki reklam. Jak wyróżnić się spośród innych i sprawić, że zostaniemy dostrzeżeni przez potencjalnych klientów? Musisz zadbać o widoczność swojej reklamy. Za trafne wyświetlanie materiałów promocyjnych odpowiedzialny jest specjalny algorytm Google. Jednak jak on działa w praktyce? Po wpisaniu danego hasła do wyszukiwarki oprócz organicznych wyników zazwyczaj pokażą się nam […]

Rodzaje reklam Google Ads i ich zastosowanie

Sprzedaż w okresie pandemii W ostatnim czasie coraz więcej przedsiębiorstw działających offlinowo rozpoczęła swoją działalność również w Internecie. Przez stale zmieniające się obostrzenia i regulacje, firmy by przetrwać, niejednokrotnie zostają zmuszone do zamknięcia swoich punktów stacjonarnych i otworzenia działalności na sferę wirtualną. Wielu z takich biznesów udaje się wyjść z ciężkiej sytuacji gospodarczej obronną ręką dzięki promowaniu swoich usług i produktów na nowy sposób. Jednym z najpopularniejszych (i najbardziej skutecznych zarazem) jest reklamowanie się z pomocą narzędzi Google. Szereg możliwości […]

Szpieguj kategorie Google moja firma u konkurencji

Jednym z najważniejszych czynników pozycjonujących wizytówkę Google Moja firma jest odpowiednie przypisanie kategorii działalności. Kategorie Google moja firma działalności pokazuje algorytmowi Google czym tak naprawdę zajmuje się nasza firma i pozwala „umieścić” naszą firmę przy innych, konkurencyjnych firmach o podobnej działalności. Jak działa system kategorii w Google Jak wybrać więc odpowiednie kategorie Google moja firma dla swojej działalności ? Pamiętajmy, że mamy do użycia jedną kategorię główną, oraz wiele kategorii dodatkowych. Jeśli chodzi o kategorię główną, to oczywiście lepiej wybrać taką, […]

Jak przygotować swoją firmę pod Google Maps

Jak przygotować swoją firmę, aby była w TOP 3 map Google ? Kiedy otwieramy biznes lokalny, chcielibyśmy od razu być widoczni. Znalezienie się w TOP 3 map Google na frazy związane z naszą branżą otwiera nam drzwi do sprzedaży. Żeby to osiągnąć musimy się jednak podporządkować regułom Google już przy samym zakładaniu działalności gospodarczej Dodanie firmy do Google Maps to właśnie jeden z najważniejszych elementów. Pamiętajmy, że gdy przeprowadzasz dodanie firmy do Google Maps, Google sprawdza naszą wizytówkę pod kątem 3 kategorii […]

Formularz na stronie internetowej – jak go zaprojektować ?

Podstawowe błędy w projektowaniu formularza na stronie internetowej Klient inwestując w kampanię Google Ads liczy na zwrot z inwestycji. W przypadku klientów nie prowadzących sklepu internetowego takim zwrotem zazwyczaj jest wysłanie zapytania poprzez formularz na stronie. W poniższym artykule przedstawię kilka przykładów, jakie przeważnie popełnia się błędy przy tworzeniu takiego formularza. Formularz umieszczony jest w niewidocznym miejscu To jeden z podstawowych błędów w umieszczaniu formularza na stronie. Często formularz umieszczany jest na podstronie kontakt, gdzie dociera tylko procent użytkowników. Jeszcze […]

Import xml – użyteczna funkcja google sheets

Import XML – użyteczna funkcja google sheets Funkcja import xml to jedno z najpotężniejszych narzędzi google sheets. Kryje się pod nią wiele możliwości przeobrażających zwykły arkusz w aplikację zczytującą dane ze stron internetowych. Na początek posłużmy się definicją czym jest funkcja import xml. Według defenicji google, służy ona importowaniu uporządkowanych danych z takich źródeł jak xml, ale również HTML. A skoro mówimy o Html, to mówimy o zapytaniach dotyczących treści na stronach internetowych. Gdybyśmy spojrzeli na treść zawartą na każdej […]

Dynamiczne reklamy Google Ads kierowane prognozą pogody cz.1

Dynamiczne reklamy Google Ads  Jeden z naszych klientów z branży rozrywkowej zwierzył nam się, że jego sukces zależy w dużej mierze od pogody. Mianowicie, jeśli jest zła pogoda, wtedy ilość klientów na jego usługi zauważalnie wzrasta. Postanowiłem więc wykorzystać tą wiedzę i zaproponować klientowi teksty reklam ściśle powiązane z prognozą pogody. Plan był taki, aby w nagłówkach reklam uzmysłowić użytkownikowi, jaka jest pogoda za oknem i tym bardziej zmobilizować go do wykonania konwersji na stronie. Krok 1 – łączymy aplikację […]

Dynamiczne reklamy Google Ads kierowane prognozą pogody cz.3

Dynamiczne reklamy Google Ads – statystyki Oprócz reklam pogodowych, przez cały czas były włączone reklamy ze statycznym tekstem promocyjnym, które istniały na koncie od początku kampanii.  Porównanie reklam pogodowych w pierwszym miesiącu ich wyświetlania prezentuje się następująco : Stosunek kliknięć reklam pogodowych do kliknięć reklam stałych : 13% reklam pogodowych do 87% reklam stałych. Różnica w CTR : CTR reklam pogodowych 18,23% , CTR reklam stałych 21,62% Rożnica w średnim koszcie CPC – 0,83 zł średnie CPC reklam pogodowych do […]

Dynamiczne reklamy Google Ads kierowane prognozą pogody cz.2

Krok 4 – tworzymy skrypt Google Ads Poniżej przedstawiam najważniejsze fragmenty skryptu, który codziennie o 7:00 rano załącza jedną z naszych reklam w zależności od pogody. Tekst na zielono to moje uwagi, które nie należą do skryptu.   W ten sam sposób sprawdzamy wszystkie nasze reklamy. Na sam koniec warto po zakończeniu skryptu wysłać do siebie maila z informacją, jaki był wynik testu :   Trzeba tu pamiętać, że automat będzie każdej reklamie zadawał pytanie czy jest włączona. Jeśli odpowiedź […]