Jak działa nasza agencja Google Ads?

by | 26.01.2018 | Case studies

W kontakcie z klientem jesteśmy zawsze profesjonalnie przygotowani. Nie udajemy jednak, że wszystko mamy w głowie. W ciągu kilku lat funkcjonowania jako agencja Google Ads wypracowaliśmy skutecznie działające procesy, a metodą prób i błędów dopasowaliśmy do nich właściwe narzędzia. Czas, byście poznali naszą pracę od kuchni!

CRM – pełna kontrola nad projektami

Zacznijmy od tego, że skoro zajmujemy się optymalizacją kampanii w wyszukiwarce Google, do zarządzania projektami i kontaktem z klientem używamy również aplikacji Google. Dzięki temu wymiana informacji pomiędzy systemem Google Ads, a np. danymi offline pochodzącymi od klienta jest w całości lub części zautomatyzowana. Aplikacje Google to jednak przede wszystkim sprawdzone i wygodne narzędzia do zarządzania projektami. Kalendarz Google pozwala nie zapomnieć o włączaniu lub wyłączaniu następujących po sobie promocji, służy nam również do kontrolowania ograniczonych czasowo budżetów. Z klientami łączymy się często poprzez konferencje na Hangoucie, natomiast bardziej skomplikowane zagadnienia, zamiast rozbudowanych instrukcji w pdf-ie, przedstawiamy na prostych filmikach publikowanych w Youtube. Jeśli teraz padł na Was blady strach – chcemy uspokoić – każdy film ma charakter prywatny i udostępniany jest tylko wybranemu klientowi na podstawie adresu e-mail.

Do zarządzania strategicznego projektami klientów wybraliśmy Insightly. Każde działanie optymalizacyjne w Google Adwords dokładnie opisujemy w projekcie przypisanym do pojedynczego konta Klienta – dzięki temu po roku czasu od zmiany ustawień kampanii potrafimy szybko je sobie przypomnieć i omówić otrzymane na ich podstawie wyniki.

Optymalizacja – podstawowe narzędzia Google plus coś ekstra.

Używanie w optymalizacji kampanii kombinacji platform Google Ads i Google Analytics to standard w naszej Agencji. Dodatkowo posiłkujemy się narzędziem Google Search Console przy porównywaniu wyników z wyszukiwania organicznego z płatnymi reklamami Adwords, a także stricte przy pracy nad indeksowaniem stron w wyszukiwaniu organicznym. Google Tag Manager pozwala nam za to uwolnić się od dyktatu programistów w kwestii umieszczania na stronie tagów remarketingowych. Wystarcza jedna implementacja kodu na stronie, a potem zarządzamy wszystkimi pozostałymi z poziomu panelu Google Tag Managera.

To, co wyróżnia naszą Agencję to wykorzystywanie dodatkowego płatnego narzędzia do zarządzania kampaniami Google Ads, które nosi nazwę Optmyzr. Optmyzr został stworzony przez Fredericka Vallaeys`a – jednego z pierwszych Inżynierów Google. Możliwości tego narzędzia zasługują na kilka obszernych artykułów, więc zaznaczę jedynie, że posiada ono rozbudowane możliwości kontrolowania budżetów, świetnie znajduje niepotrzebne frazy nadające się do wykluczeń, pozwala automatycznie kontrolować stawki, oraz generuje bogate i jednocześnie czytelne raporty z obu połączonych kont Google Ads i Google Analytics.

Nie zapominamy również o starym, sprawdzonym Excelu. To narzędzie, posiada bardzo rozbudowane możliwości analizy danych zaciąganych z platform Google Ads, Google Analytics oraz Optmyzr. Dzięki wypracowanym, spersonalizowanym Makrom dokonujemy szybkich analiz danych, po czym eksportujemy naniesione zmiany z powrotem do systemu Google Ads.

Narzędzie UX – czyli pomagamy klientowi znaleźć „wąskie gardła”.

Staramy się nie wykraczać poza specjalizację naszej Agencji. Jednak dla stałych klientów zwłaszcza z obszaru e-commerce wykonujemy według potrzeby badania z zakresu User Experience przy pomocy narzędzia Hotjar. W powiązaniu z danymi z Google Analytics pomagamy odnaleźć klientowi tak zwane „wąskie gardła” – czyli miejsca na stronie internetowej, które sprawiają wyraźną trudność użytkownikom.