Rozwijamy Sklepy Internetowe w oparciu o marketing efektywny.

by | 31.07.2024 | Aktualności

W najnowszym numerze “Tramwaju Cieszyńskiego” – regionalnego magazynu Business&Lifestyle ukaże się artykuł prezentujący naszą firmę. Zawarliśmy w tym artykule najważniejsze kluczowe wartości, którymi kierujemy się w życiu zawodowym. Jeśli chcecie dowiedzieć się jak wygląda nasze biznesowe DNA, zapraszamy do przeczytania pełnej wersji artykułu umieszczonej w tym wpisie:

Świat marketingu cyfrowego to dla właścicieli sklepów internetowych często labirynt z wieloma ślepymi uliczkami. W tej trudnej drodze jesteśmy dla naszych Klientów partnerem – kroczymy razem z nimi, stawiając na edukację, zaufanie, empatię i rozwój.

Partnerskie podejście to klucz do sukcesu

Rynek cyfrowy to niezwykle konkurencyjna strefa gospodarki, gdzie rozpoczęcie działalności bywa często trudniejsze niż w tradycyjnych sektorach. Brak wiedzy na temat jego zasad wśród właścicieli sklepów internetowych powoduje, że mogą oni podejmować schematyczne decyzje, mocno zakorzenione w funkcjonowaniu na rynku offline, oparte na subiektywnych poglądach. – Dlatego w pierwszej kolejności stawiamy na edukację klienta – akcentuje Joanna Zaleska, założyciel Online Partners – wykonujemy wiele telefonów, spotkań, mini-szkoleń, tak, aby dać klientowi dostateczną wiedzę o niuansach funkcjonowania w e-commerce – dodaje. – Niektórym takie podejście może wydawać się nazbyt ostrożne, ale wynika ono z poczucia odpowiedzialności wobec podejmowanych działań. Klient płaci nam za usługę, ale w rzeczywistości powierza również w nasze ręce dużo większe budżety reklamowe. Wiemy, że te środki są często ograniczone, dlatego dużą odpowiedzialnością jest rekomendowanie ich wydatkowania. Tylko z takim podejściem możemy budować partnerskie relacje – podkreśla Joanna.

Wartościowe wyniki przychodzą z czasem

Na rynku istnieje wiele agencji, które stawiają na tzw. Quick Wins – i proponują klientom szybkie dojście do wyników. Zwiększenie ruchu na stronie w krótkim czasie czy szybkie podniesienie widoczności strony w SEO, to niektóre z przykładów. – Oczywiście można „dosypać” szybko ruch na stronę, ale wcale nie musi to przynieść efektów w postaci sprzedaży – odpowiada Joanna. – Jeśli przykładowo koszyk na stronie jest źle skonstruowany, cały dodatkowy ruch prawdopodobnie nie przyniesie pożądanych efektów. Jest to spowodowane tym, że użytkownicy napotkają na problemy podczas finalizacji zakupu i zrezygnują z transakcji – podsumowuje. Podobnie sprawa ma się z SEO – zanim przeznaczymy duże środki na zwiększenie widoczności, powinniśmy mieć wdrożoną analitykę strony na wysokim poziomie, żeby zobaczyć jaki jest udział SEO w przychodach sklepu, i jak w ogóle funkcjonuje na tle innych źródeł ruchu np. płatnego cpc, lub pochodzącego z prowadzonych sociali– doradza Joanna.

Sklep z narzędziami znanej globalnej marki po roku współpracy z Agencją odnotował 50% wzrost wartości sprzedaży. Sklep z kosmetykami fryzjerskimi odnotował 80% wzrost sprzedaży z ruchu organicznego, porównując kwartał do kwartału. Natomiast jeden z długoletnich klientów został liderem w branży sprzedaży żywności ekologicznej przez Internet.

Online Partners działa w sposób zorganizowany

W wielu Agencjach panuje „twórczy chaos” i choć może brzmi to atrakcyjnie, to na dłuższą metę jest uciążliwe dla klienta – stwierdza Grzegorz Zaleski, współwłaściciel w Online Partners. – Klienci doceniają nasze jasne, czytelne i logiczne podejście do prowadzenia projektów, co pozwala zaoszczędzić im naprawdę wiele czasu – dodaje. – Dbamy o to, żeby osoba po stronie Agencji miała pełną wiedzę o prowadzonym projekcie. Nawet gdy dochodzi do zmiany specjalisty po naszej stronie (a dzieje się to niezwykle rzadko), nowa osoba przechodzi intensywny onboarding, zanim zostanie dopuszczona do pracy z klientem – podkreśla Grzegorz. – W Online Partners każdy klient otrzymuje tyle uwagi, ile potrzebuje. Niezależnie od tego, jakim budżetem dysponuje, zapewniamy odpowiednią ilość czasu na realizację powierzonych nam zadań. Nasza Agencja dba o to, aby praca była rentowna, przy jednoczesnym zapewnieniu najwyższej jakości usług – podkreśla na końcu Grzegorz.

Pracujemy z ludźmi, a nie z maszynami

Obecnie, w dobie wszechobecnego zainteresowania sztuczną inteligencją, łatwo stracić ludzki aspekt pracy w agencji marketingu cyfrowego. – Wiele firm w naszej branży stawia na automatyzację działań w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji. To właściwy krok i nie uciekniemy od tego – mówi Joanna – ale w dalszym ciągu pamiętamy, że nasz Klient to człowiek, a nie maszyna. Dlatego w naszej Agencji automatyczne odpowiedzi, czy chatboty pojawią się tylko wtedy, kiedy faktycznie usprawnią to proces dla klienta – stwierdza z całą mocą Joanna.

Automatyzacja działań, taka jak wykorzystanie AI, czy korzystanie z najnowyszych narzędzi marketingowych i analitycznych pomaga Agencji Online Partners przeznaczyć jeszcze więcej czasu na edukację i pracę z klientem. – W pracy nad projektem nie dzielimy się na zespół Klienta i zespół Agencji – podkreśla Grzegorz. – Jesteśmy jednym zespołem profesjonalistów pracujących nad wspólnym celem – najlepszym wykorzystaniem powierzonych nam pieniędzy, i co ważniejsze – pokładanego w nas zaufania – podsumowuje na koniec Grzegorz.

Joanna i Grzegorz Zalescy

Joanna i Grzegorz Zalescy
Współwłaściciele Online Partners