logo

Dynamiczne reklamy Google Ads kierowane prognozą pogody cz.3

Dynamiczne reklamy Google Ads – statystyki

Oprócz reklam pogodowych, przez cały czas były włączone reklamy ze statycznym tekstem promocyjnym, które istniały na koncie od początku kampanii.  Porównanie reklam pogodowych w pierwszym miesiącu ich wyświetlania prezentuje się następująco :

Stosunek kliknięć reklam pogodowych do kliknięć reklam stałych : 13% reklam pogodowych do 87% reklam stałych.

Różnica w CTR : CTR reklam pogodowych 18,23% , CTR reklam stałych 21,62%

Rożnica w średnim koszcie CPC – 0,83 zł średnie CPC reklam pogodowych do 0,46 zł reklam stałych.

Współczynnik konwersji : 9,80% wsp. Konwersji reklam pogodowych w stosunku do 9,80% wsp. Konwersji reklam niepogodowych.

Podsumowanie :

Częsta rotacja reklam pogodowych z pewnością wpływa niekorzystnie na ich wynik jakości i co za tym idzie średni koszt kliknięcia. Również mały procent udziału w kliknięciach reklam pogodowych ma min. wpływ na małą ilość „tanich” brandowych kliknięć, które na poziomie kampanii mają wpływ na obniżenie średniego kosztu kliknięcia. Gdyby przeanalizować reklamy grupa po grupie reklam, dane byłyby inne. Pozytywnym trendem jest natomiast równy współczynnik konwersji reklam pogodowych jak i tych ze stałym tekstem.

Podsumowując reklamy pogodowe stanowią bardzo wartościowy dodatek do kampanii, czyniąc przekaz reklamowy bardziej zindywidualizowany. Błędem byłoby jednak wyłączyć reklamy ze statycznym tekstem, gdyż miałoby to niekorzystny wpływ na średni koszt kliknięcia dla całej kampanii.

Przejdź do części 2 artykułu 

Przejdź do części 1 artykułu

  • Udostępnij

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *