logo

Dynamiczne reklamy Google Ads kierowane prognozą pogody cz.1

Dynamiczne reklamy Google Ads 

Jeden z naszych klientów z branży rozrywkowej zwierzył nam się, że jego sukces zależy w dużej mierze od pogody. Mianowicie, jeśli jest zła pogoda, wtedy ilość klientów na jego usługi zauważalnie wzrasta. Postanowiłem więc wykorzystać tą wiedzę i zaproponować klientowi teksty reklam ściśle powiązane z prognozą pogody. Plan był taki, aby w nagłówkach reklam uzmysłowić użytkownikowi, jaka jest pogoda za oknem i tym bardziej zmobilizować go do wykonania konwersji na stronie.

Krok 1 – łączymy aplikację pogodową z arkuszem Google Sheets.

Pierwszym krokiem do wykonania reklam pogodowych było wgraniem prognozy pogody do arkusza google sheets. Można to zrobić pisząc sobie odpowiedni skrypt, ja jednak do takich celów korzystam z narzędzia do automatyzacji przepływu zadań między aplikacjami o nazwie Integromat. Prostota i piękno tego narzędzia to temat na osobny artykuł. Wystarczy powiedzieć, że ustawienie połączenia pomiędzy aplikacją do prognozy pogody a google sheets zajęło kilka minut !

dynamiczne reklamy google ads

MiastoTemperaturaOpis
Warszawa-1Snow

Jak widać prognoza pogody jest dla miasta Warszawy. Automat został poza tym ustawiony na godzinę 7:00 rano i pokazuje prognozę na bieżący dzień. Temperatura wynosi -1 st C, ma padać śnieg. Czyli idealna pogoda na włączenie naszej reklamy. W zależności od zachmurzenia i opadów w tej aplikacji może pojawić się kilka opisów jak poniżej :

Clear , Clouds , Rain , Snow

Krok 2 – tworzenie scenariusza dynamicznych reklam pogodowych.

Teraz cała zabawa polega na odpowiednim dopasowaniu tekstów reklam do kombinacji temperatura + zachmurzenie,opady. W naszym przypadku wygląda to w ten sposób :

TemperaturaPoniżej 0 CPowyżej 0 do 10 COd 10 do 20 CPowyżej 20 C
ClearMroźno? Nie u Nas Chłodny Dzień? Baw się u Nas----
CloudsMroźno? Nie u Nas Pochmurno? Baw się u NasPochmurno? Zabaw się u NasPochmurno? Zabaw się u Nas
RainMroźno? Nie u Nas Będzie Padać? Baw się u NasBędzie Padać? Zabaw się u NasBędzie Padać? Zabaw się u Nas
SnowZa Oknem Śnieg? Baw się u NasZimno i Chmury? Baw się u Nas----

Słowo “Mroźno” wstawiłem już poniżej 0 stopni, bo takie mam osobiste odczucia co do tej temperatury. Tam gdzie pojawił się myślnik nie wpisywałem reklam pogodowych zgodnie z założeniem że wtedy pogoda wygrywa z atrakcjami klienta.

Krok 3 – wprowadzenie dynamicznych reklam do kampanii Google Ads.

Mając już tak przygotowany arkusz możemy zacząć działać w Google Ads. Najpierw więc ręcznie wprowadziłem do grup reklam wszystkie reklamy z nagłówkami odpowiadającymi tym z arkusza. A następnie wstrzymałem je wszystkie z założeniem że którąś z nich uruchomi dopiero skrypt w Google Ads. Ale o tym w następnej części artykułu.

Przejdź do Części 2 artykułu

  • Udostępnij

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *