logo

Optymalizacja kampanii Adwords dzięki Optmyzr

Żeby osiągać coraz lepsze wyniki w optymalizacji kampanii Adwords trzeba przede wszystkim inwestować we własną wiedzę, ale niemniej ważne jest poszukiwanie skutecznych narzędzi ułatwiających i przyspieszających optymalizację kampanii reklamowych. W tym celu właśnie zdecydowaliśmy się na przetestowanie, a następnie wykupienie zewnętrznej platformy Optmyzr i chcemy podzielić się jej możliwościami na łamach tego wpisu.

Dlaczego zewnętrzne narzędzie , czy nie wystarczy platforma Google ?

Platforma Adwords sama w sobie zawiera wszystkie możliwe narzędzia optymalizacyjne. Zewnętrzne narzędzie typu Optymzr nie proponuje więc nic innego, czego nie moglibyśmy znaleźć w Google Adwords. Dlaczego więc mówimy o dodatkowych korzyściach płynących z używania zewnętrznej platformy typu Optmyzr ? Odpowiedź zawiera się w obecnie bardzo popularnym słowie – automatyzacja. Celem platformy Optymzr jest uproszczenie i zautomatyzowanie działań, które do tej pory wykonywaliśmy ręcznie. Automatyzacja nie jest tutaj jedynie uproszczeniem sobie pracy i zaoszczędzeniem czasu. Jest to pewność, że powtarzalne prace na koncie klienta będą wykonywane regularnie i konsekwentnie.

Na początek logujemy się do systemu Optmyzr

Po zalogowaniu się do systemu Optmyzr, pierwsze co musimy zrobić jako nowy użytkownik, to pozwolić platformie pobrać dane z naszych kont Google Adwords. Optmyzr jako narzędzie uniwersalne jest w stanie pobrać dane z platform Google Adwords, Google Analytics , oraz Google Merchant , a następnie połączyć dane z tych trzech źródeł na jednym koncie klienta. Kiedy już zaciągną się nasze dane, możemy zacząć optymalizację.

Dokładny opis działania narzędzi automatycznych Optmyzr wymaga odrębnych artykułów, którymi mam nadzieję podzielić się w najbliższym czasie. Poniżej wynotuję zalety najbardziej wartościowych według mnie narzędzi, które przekonały mnie co do wartości platformy Optmyzr jeśli chodzi o optymalizację kampanii adwords.

Narzędzie do badania wyniku jakości – Quality Score Tracker

optymalizacja kampanii adwords

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Narzędzie to przede wszystkim w bardzo przejrzysty sposób pokazuje wynik jakości całego naszego konta, który w takiej formie możemy bez problemu zaraportować klientowi. Wynik jakości można badać na poziomie konta, grupy reklam, i poszczególnych słów kluczowych. Dodatkowo pomocne jest badanie historycznych trendów wyniku jakości i badanie jego wpływu na średnie cpc słowa kluczowego :

optymalizacja kampanii adwords

 

 

 

 

 

Narzędzie badania i optymalizacji stawek ze względu na porę dnia.

Narzędzie to w bardzo czytelny sposób na kolorowym diagramie pokazuje pary wybranych wyników do analizowania. Ja wybrałem parę wyświetlenia/ctr do badania popularności reklam ze względu na porę dnia :

optymalizacja kampanii adwords

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dane podzielone są w odstępach czterogodzinnych , czyli najmniejszym możliwym podziale harmonogramu dziennego w Google. Dane zaznaczone na zielono mają najlepsze wyniki, natomiast zaznaczone na czerwono są najsłabsze. Korzystając z tego diagramu możemy dokonywać zmian stawek w harmonogramie Google, albo skorzystać z narzędzia Optmyzr, gdzie możemy to zrobić w prosty sposób suwakami na liniowym wykresie czasu :

optymalizacja kampanii adwords

 

 

 

 

Narzędzie do badania słów kluczowych :

Kolejne bardzo przydatne narzędzie, którego nie znajdziemy na platformie Google, służy do rozbijania fraz kluczowych na pojedyncze słowa i pod tym względem badania ich skuteczności. Przykładowo jeśli mamy frazy typu : konferencja naukowa warszawa, konferencja warszawa, impreza naukowa warszawa, narzędzie to rozbije nasze frazy na pojedyncze człony : konferencja , naukowa , warszawa – i będzie badał skuteczność tych pojedynczych członów. Jest to bardzo przydatne zwłaszcza dla sklepów internetowych, przy których można badać, czy poszczególne człony w różnych kombinacjach przynoszą zysk dla klienta, czy też można by je wykluczyć.

Narzędzie do badania i projektowania budżetu mediowego Adwords.

Bardzo przydatne narzędzie, dzięki któremu na podstawie badania wydatków historycznych można projektować ile klient wyda na kampanie Adwords w rozliczeniu miesięcznym. Wydatki prognozowane są w postaci narastającej krzywej , jak i słupków pokazujących koszty dzienne. Mamy też możliwość wpisania naszego zaplanowanego budżetu i sprawdzić, ile nam brakuje do jego osiągnięcia lub jak bardzo możemy go przekroczyć :

optymalizacja kampanii adwords

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Następnie możemy ustawić nowe budżety dla kampanii lub budżety wspólne dzięki odpowiedniemu do tego narzędziu optymalizacji budżetu. Narzędzie to po wpisaniu budżetu planowanego prognozuje, o ile mamy podnieść budżet naszych kampanii, żeby go osiągnąć. Pokazuje również projektowany koszt kampanii w zależności od podwyższenia budżetu kampanii :

optymalizacja kampanii adwords

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Narzędzie do śledzenia nietypowych zmian na koncie.

Jednym z ciekawych narzędzi jest również wewnętrzny „szpieg” sprawdzający nietypowe zmiany na naszym koncie. Powiedzmy, że chcemy szybko dowiedzieć się , dlaczego na naszym koncie spadły kliknięcia w przeciągu ostatnich 14 dni. Zadajemy naszemu „śledczemu” tak postawione pytanie i otrzymujemy natychmiastowo przejrzystą odpowiedź w postaci diagramu :

optymalizacja kampanii adwords

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Okazuje się, że prawdopodobnie doszło do zmniejszenia budżetu i przez to zaczęliśmy się mniej wyświetlać w wyszukiwarce Google.

Narzędzie do testowania wyników reklam A/B

Narzędzie to wyszukuje w grupach reklam, reklamy których różnice w wynikach ( CTR, kliknięcia, konwersje, ROAS ) są na tyle znaczące, że jedna z reklam zdecydowanie góruje nad drugą. Możemy wstrzymać od razu w Optmyzr naszą „słabą” reklamę i stworzyć na jej miejsce inną reklamę, wpisując ją od zera lub zestawiając ją z najbardziej skutecznych w naszej kampanii tekstów.

optymalizacja kampanii adwords

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Optymalizacja kampanii Adwords – Narzędzie do raportowania wyników

Narzędzie to jest nieocenione dla naszej Agencji w generowaniu raportów dla klientów. Na początku dla każdego klienta tworzy się edytowalny szablon, z którego w każdej chwili można wygenerować potrzebny raport. Ilość widgetów dostępnych w szablonie jest bardzo duża i zadowoli naprawdę wybrednego Analityka. Najpierw ustawiamy podstawowe zakresy dat, oraz rodzaje kampanii (wybierane ręcznie lub według etykiet)  pod które będą się przypisywały kolejne segmenty danych. Następnie wybieramy poszczególne elementy, które chcemy zawrzeć w raporcie, a są to między innymi :

Dane o wyniku jakości , porównania danych pomiędzy dwoma okresami czasu, dane geograficzne, dane związane z porami dnia, dane o wyszukiwanych frazach, dane o wynikach reklam i rozszerzeń reklam, tygodniowe wyniki z kampanii, dane o rodzajach konwersji, dane o wynikach reklam graficznych w sieci reklamowej, dane o najlepszych miejscach docelowych w sieci reklamowej, oraz cała pula możliwych danych z podłączonego konta Google Analytics, w tym łatwo dostępne dane o asystujących konwersjach.

Dane przedstawione są w przejrzysty sposób, czytelny dla klienta i przede wszystkim prawie wszystkie opisy są w języku polskim ! Po zapisaniu raportu można go pobrać jako plik pdf i w tej formie wysłać bezpośrednio na maila klienta. Dla wygodnych można również ustawić regułę automatyczną, która sama będzie wysyłała raporty na początku miesiąca.

Pod tym linkiem można pobrać przykładowy raport wygenerowany przez platformę Optmyzr.

Narzędzia do zarządzania kampaniami sklepowymi oraz dodatkowe skrypty.

Optmyzr posiada cały zestaw przydatnych narzędzi do zarządzania kampaniami sklepowymi, tak zwanymi Google Shopping Ads. Temat ten wart jest jednak osobnego omówienia, z dokładnym opisem łączenia Optmyzr z wtyczką Google Merchant. Ogólnie można powiedzieć, że Optmyzr świetnie sprawdza się tutaj w zarządzaniu feed`em. Możemy bardzo szybko „odświeżać” feeda czyli dodawać lub usuwać produkty w zależności od tego, czy pojawiają się czy znikają z feeda. Możemy w bardzo prosty sposób budować całe kampanie w oparciu o atrybuty z feeda i rozbijać produkty na poszczególne grupy reklam lub grupować je w jednej grupie reklam. Możemy w końcu oczywiście bardzo łatwo zarządzać stawkami poszczególnych produktów w zależności od współczynnika przychodu ( ROAS ) dla danego produktu.

Bardzo cennym dodatkiem do platformy Optmyzr jest również zestaw skryptów, który ustawiamy samodzielnie w Google Adwords. Obsługa skryptów jest tak skonstruowana, że nie wymaga od nas praktycznie żadnej znajomości języka Javascript. Wszystkich ustawień dokonujemy w Optmyzr, a w zamian otrzymujemy gotowy skrypt, który wystarczy tylko przekleić do Google Adwords. Najciekawsze funkcje skryptów Optmyzr obejmują : wstrzymywanie kampanii, grup reklam, a nawet poszczególnych słów kluczowych po przekroczeniu ustalonego dla nich budżetu, raporty godzinowe naszej kampanii w arkuszach google, sprawdzanie codzienne stron docelowych reklam, wstrzymywanie słów kluczowych z niskim wynikiem jakości, oraz tworzenie całych grup reklam, słów kluczowych i reklam z arkusza produktów dostarczonych przez klienta.

Optmyzr posiada również bardzo sprawnie działający support. Komunikacja z zespołem ds.klienta odbywa się poprzez komunikatora, oczywiście w języku angielskim. Specjaliści są zawsze dostępni i pomocni, i starają się rozwiązać problem lub rozwiać nasze wątpliwości „do końca”. Musimy jedynie wziąć poprawkę na różnice czasowe pomiędzy Polską a USA lub Indiami, gdzie znajduje się również część zespołu.

Dla zainteresowanych proponuję wejście na platformę Optmyzr i wypróbowanie jej samemu przez okres 14 dni. Poniżej przesyłam link do rejestracji :

http://lddy.no/1edm

 

 

 

 

 

 

 

 

Grzegorz Zaleski

Specjalista Google Adwords

Współwłaściciel w firmie Online – Partners

  • Udostępnij

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *