Optymalizacja Google Ads – regularna optymalizacja

by | 20.09.2018 | Case studies

Optymalizacja Google Ads, którą należy wykonać raz na kwartał, raz na miesiąc, lub codziennie.

Na każdym koncie Google Ads jest możliwych wiele codziennych usprawnień, ale jakie są optymalizacje, które wykonujemy regularnie? Chociaż nie ma jednej właściwej odpowiedzi dla każdego konta, podzielę się niektórymi z moich przemyśleń na temat tego, co robić i kiedy to zrobić, aby utrzymać konto w doskonałej formie.

Wykonaj raz na kwartał modyfikatory stawek za reklamy mobilne

Teraz, gdy reklamy mobilne i na komputery stacjonarne są wyświetlane w jednej kampanii, czy używasz modyfikatorów stawek mobilnych, aby uzyskać maksymalną skuteczność?

Sprawdź, jak Twoje reklamy wyświetlają się na różnych urządzeniach, aby nie tracić pieniędzy na urządzeniach mobilnych lub tabletach. Dzięki modyfikatorom stawek możesz obniżyć stawkę za kliknięcia na urządzeniach mobilnych i upewnić się, że Twój zwrot z inwestycji jest podobny do zwrotu na komputerze. Postaraj się unikać określania stawek za kliknięcia w telefonach komórkowych w 100%, ponieważ w większości przypadków nie jest to opłacalna długoterminowa strategia.

Przypomina mi to, kiedy uruchomiliśmy sieć reklamową Google, a niektórzy reklamodawcy byli przekonani, że to była kompletna strata pieniędzy i całkowicie ją wyłączyli. Inteligentni reklamodawcy zorientowali się, jak ustawić odpowiednie stawki, ustawić odpowiednie kierowanie i sprawić, że będzie to bardzo opłacalna część ich działalności.

Myślę, że nie ma czegoś takiego jak złe kliknięcie, tylko kliknięcie, które jest zbyt drogie. Upewnij się więc, że stawki są ustawione poprawnie, by wykorzystać rosnącą liczbę wyszukiwań na urządzeniach mobilnych. Jeśli nie zrobisz czegoś z nimi, twoi konkurenci to zrobią.

Skrypty Google Ads

Uważam, że jest to największa niewykorzystana szansa dla większości reklamodawców. Możliwość tworzenia niestandardowych raportów, automatyzowania procesów i stania się tym samym bardziej skutecznym – oferuje ogromną przewagę dla reklamodawców, którzy nie boją się małego kodu (lub kopiowania i wklejania kodu napisanego przez innych).

Użyj skryptów AdWords, aby zautomatyzować raporty i optymalizacje, które robisz często.

Śledzenie konwersji

Ciągle zaskakuje mnie liczba kont, które generują dużo kosztów, ale nie śledzą one prawidłowo konwersji. Jeśli jeszcze nie śledzisz konwersji, zastanów się, jak zacząć od razu. Albo spłucz trochę pieniędzy w toalecie … Mówię poważnie, jeśli reklamujesz się online, a nie śledzisz konwersji, masz duży problem, który musisz naprawić szybko.

Jeśli konwersje mają miejsce offline, możesz je teraz zaimportować za pomocą funkcji importowania konwersji.

Dzięki temu, że rozszerzenia połączeń są liczone jako konwersje , śledzenie połączeń jak bez użycia narzędzi innych firm jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Uzyskaj lepszy ranking reklamy poprzez rozszerzenia

Według Google rozszerzenia reklam, takie jak linki do podstron, zwiększają średnio CTR reklam o 30%. Dzięki uwzględnieniu CTR rozszerzenia w formule rankingu reklam, reklamodawcy, którzy dodali rozszerzenia zwiększające CTR, otrzymują wyższą pozycję za swoje reklamy.

Użyj rozszerzeń reklam, aby poprawić CTR i uzyskać lepszą pozycję w rankingu reklamy.

Nowe rozszerzenia reklam są uruchamiane okresowo, więc upewnij się, że zapoznałeś się z tymi, które są dla Ciebie dostępne. Czy na przykład korzystasz już z rozszerzeń opinii? Pozwalają ulepszyć reklamę za pomocą krótkiego fragmentu z recenzji firmy przez firmę zewnętrzną. Czy zaktualizowałeś linki do podstron dzięki dwóm dodatkowym wierszom tekstu, które możesz teraz dołączyć? Czy rozważałeś ustawienie różnych linków do podstron w różnych grupach reklam, ponieważ linki do podstron nie są już ustawione na poziomie kampanii?

Jak widać, zawsze są nowe funkcje w Google Ads – więc pamiętaj, by zrobić co najmniej kwartalną recenzję, aby upewnić się, że nie jesteś w tyle za konkurencją.

Wykonaj conajmniej raz w miesiącu

Testuj Reklamy

Testowanie tekstu reklamy może być najbardziej zaniedbanym elementem zarządzania kontem … nie jest to niespodzianką, ponieważ najtrudniej jest zrobić to poprawnie, gdy używasz tylko interfejsu Google Ads. Łatwo jest tworzyć nowe reklamy (czy próbowałeś już gotowych reklam dla reklam displayowych?), Trudno jest śledzić, co testujesz i jak przebiegają eksperymenty. Nawet jeśli ustawisz rotację reklam, aby częściej wyświetlać najskuteczniejsze reklamy, w efekcie pojawi się mnóstwo reklam, które nie są wyświetlane zbyt często, ale nadal są aktywne na Twoim koncie.

Dzięki raportowi Optmyzr reklama po lewej stronie ma 99% prawdopodobieństwa trafienia reklamy po prawej stronie. Sprawdzaj okresowo swoje konto, aby wyszukać przegranych i je usunąć.

Sprawdzanie słów kluczowych

Podczas gdy wszyscy “kupujemy” słowa kluczowe określane przez Google, powinniśmy raczej myśleć o zarządzaniu zapytaniami, a nie zarządzaniu słowami kluczowymi. Powodem jest to, że większość słów kluczowych nie jest dokładnie dopasowana, więc uzyskują kliknięcia i wyświetlenia z różnych powiązanych zapytań.

W zeszłym miesiącu pisałem, że słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym to kłamcy. To, co chcesz zrobić, to mieć ścisłą kontrolę nad zapytaniami, które znasz jako konwersje lub które są kluczowe dla Twojej firmy. Dodając je jako słowa kluczowe w dopasowaniu ścisłym, będziesz mieć większą pewność co do ich pozycji, kosztów i komunikacji.

Jedną z kwestii związanych ze słowami kluczowymi w dopasowaniu przybliżonym jest to, że mają gorsze wyniki w zapytaniu niż inne słowo kluczowe pasujące dokładnie do zapytania. Dzieje się tak, ponieważ w przypadku, gdy zapytanie i słowo kluczowe są dokładnie takie same, reklamodawca poinformował Google, że na pewno chce wyświetlać swoją reklamę – natomiast gdy słowo kluczowe jest w dopasowaniu przybliżonym, Google zazwyczaj będzie je obniżać z powodu współczynnika niepewności.

Dodaj nowe słowa kluczowe z raportu wyszukiwanych haseł

Co najmniej raz w miesiącu sprawdź raport wyszukiwanych haseł i dodaj zapytania konwertujące jako słowa kluczowe do konta. Możesz dodać je do grupy reklam, która wygenerowała wyświetlenie, lub dodać je do nowej grupy reklam, a nawet utworzyć specjalną kampanię do konwersji słów kluczowych.

Gdy samodzielnie umieścisz nowe słowo kluczowe jako dopasowanie ścisłe w nowej grupie reklam, ściśle kontrolujesz komunikaty w reklamie dla tego jednego zapytania. Gdy umieścisz nową grupę reklam w kampanii zawierającej inne konwersje słów kluczowych, możesz przydzielić oddzielny budżet na konwersję słów kluczowych i idealnie ustawić ten budżet jako nieograniczony.

Znajdź wykluczające słowa kluczowe w długim ogonie

W tym samym czasie znajdź negatywne zwroty z raportu wyszukiwanych haseł. Zrób to, biorąc listę słów kluczowych i uruchamiając ją za pomocą narzędzia “chmura słów” w Optmyzr. W ten sposób zwroty, które pojawiają się częściej, będą bardziej zauważalne i będziesz mieć lepszy sposób sprawdzenia, które słowa z długiego ogona reprezentują potencjalnie znaczącą liczbę nietrafnych kliknięć.

Usuwaj duplikujące się słowa kluczowe

Kiedy aktywnie dodajesz nowe słowa kluczowe do konta, możesz przypadkowo utworzyć duplikaty. To nie jest straszne, ale utrudnia zarządzanie kontem. Dlatego należy czyścić duplikaty słów kluczowych co najmniej raz w miesiącu. Edytor AdWords pomoże Ci je znaleźć, a Optmyzr posiada narzędzie, które idzie o krok dalej i sugeruje najlepsze rozwiązanie, które będzie oparte na QS, Konwersjach, CTR i innych danych.

Rób to co najmniej raz dziennie

Każdego dnia robisz mnóstwo poprawek. Skąd wiesz, jakie zmiany należy wprowadzić? Najlepiej mieć jasny zestaw raportów i danych, dzięki którym oceniasz rzeczy i dać sobie wystarczająco dużo czasu na analizę. W ten sposób możesz sterować swoim kontem w spójnym kierunku, nie wprowadzając zbyt wielu zmian zbyt szybko.

Jeśli na przykład zrobisz zbyt krótki widok na konwersje, może Ci brakować informacji, że kilka konwersji może potrwać kilka dni (możesz to sprawdzić w ścieżkach wyszukiwania na koncie AdWords), a dostosowania stawek mogą ustawić stawki niższe niż idealne .

Poszukaj anomalii

Na co patrzę, to codzienne anomalie lub dane na koncie, które nie pasują do całości. Na przykład, czy są słowa kluczowe, które nagle wydają więcej niż zwykle i słabo się konwertują? Czy istnieją grupy reklam, które wykazują stale malejący CTR? Inżynierowie AdWords napisali kilka skryptów AdWords,które powiadomią Cię, gdy niektóre z tych rzeczy się zdarzą.

Podsumowanie

Oto kilka refleksji na temat zarządzania kontem AdWords w celu osiągnięcia sukcesu. Bądź na bieżąco z codziennymi osiągnięciami i rutynowo wykonuj niektóre ze standardowych optymalizacji w harmonogramie tygodniowym lub miesięcznym i przeprowadzaj przynajmniej kwartalny audyt, aby upewnić się, że korzystasz z najnowszych funkcji systemu.

Artykuł jest tłumaczeniem bloga Fredericka Vallaeysa z firmy Optmyzr. Online Partners jest partnerem firmy Optmyzr w Polsce. Zapraszamy do kontaktu i zapoznania się z najnowszymi rozwiązaniami dla Google Adwords.