Pozycjonowanie sklepów internetowych

 

W Polsce działa ponad 100 000 sklepów internetowych.

Czy pomagasz klientom odnaleźć Twoją ofertę w Internecie?

Sprawdź, jak pozycjonowanie sklepu może pomnożyć Twoje zyski

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Otwieram własną firmę sprzedażową. Będę mieć sklep internetowy, dobrą ofertę i atrakcyjne ceny...

Czy potrzebne jest mi pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego będzie bardzo ważne dla Twojego biznesu. A nawet więcej: pozycjonowanie powinno stać się dla Ciebie drogowskazem do dalszego rozwoju sprzedaży internetowej. A dlaczego?

Skoro czytasz ten tekst, to znaczy, że wiesz już trochę o tym, czym jest pozycjonowanie stron oraz o tym, że nasza agencja już od 2010 roku pomaga zamieniać wielkie pomysły w jeszcze większe zyskowne firmy.  Poniżej dowiesz się, dlaczego pozycjonowanie sklepu internetowego w Google to najskuteczniejszy, najbardziej opłacalny i dający długotrwałe zyski sposób na reklamowanie się w Internecie.

Otwierasz sklep internetowy?

Wypełnij formularz i zamów darmową konsultację z ekspertem.

Zgoda na przetwarzanie danych

Niedawno zacząłem sprzedawać przez Internet. Czy pozycjonowanie sklepów internetowych jest mi potrzebne?

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest kluczowe. To najważniejszy sposób zdobywania nowych klientów i jeden z czterech podstawowych filarów sprzedaży on-line. Jeżeli poważnie myślisz o tym, żeby zarabiać na sprzedaży w Internecie i czerpać z tego zyski, to pozycjonowanie sklepu internetowego w Google powinno stać się elementem Twojej strategii marketingowej.

Pozycjonowanie sklepów to docieranie z Twoją ofertą do milionów klientów
Każdy sklep internetowy oferuje produkty konkurencyjne, czyli takie, które już są sprzedawane przez inne firmy. Dlatego Twój e-commerce trafia do katalogu Google jako jeden z wielu w tej branży. A teraz wyobraź sobie klienta, który wpisuje w wyszukiwarce Google kilka fraz kluczowych związanych z Twoimi produktami. Gdzie znajdzie Twoją ofertę w wynikach wyszukiwania?

Tak naprawdę nie znajdzie jej wcale, ponieważ Twój sklep internetowy na dane słowa kluczowe wyświetli się być może na 70. pozycji w Google albo jeszcze dalej. A tam nie dociera już żaden klient.

 

Wzrost pozycji Twojego sklepu
case study - pozycjonowanie sklepów

CASE STUDY

Branża kosmetyczna należy do tych najtrudniejszych zarówno dla sprzedających, jak i dla agencji reklamowej. Powodem jest duża konkurencja. Produktami kosmetycznymi zajmuje się również jedna z naszych klientek.

Rozpoczęliśmy nasze działania od pozycjonowania, które jest w takim przypadku podstawową strategią rozwoju e-sklepu, a Google Ads wspiera sprzedaż szybkimi promocjami na wybrane produkty. Już po roku wspólnej pracy przychody z nowego sklepu internetowego wzrosły o 60%, z czego około 35% całego przychodu generowało pozycjonowanie w Google.

Od czego zacząć pozycjonowanie sklepu ?

Analiza pozycji Twojego sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego oznacza wykonywanie wielu różnych czynności przez naszą agencję, aby w ich wyniku Twój e-sklep pojawiał się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google na określone słowa kluczowe. Niektóre z nich to: linkowanie wewnętrzne, optymalizacja witryny, przygotowanie mapy strony, dobór fraz kluczowych, unikalne opisy produktów (słów kluczowych) czy link building (pozyskiwanie linków wartościowych).

Zanim zaczniesz pozycjonować sklep internetowy, to upewnij się, że w ogóle będzie to możliwe. Chcesz mieć pewność, że wybierasz najlepsze rozwiązanie?
Skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie listę wytycznych, które musi spełniać zoptymalizowany e-sklep. Jeżeli wykonawca albo sprzedawca potwierdzi, że wszystkie wytyczne są wdrożone, to znaczy, że warto kupić właśnie takie rozwiązanie. Niestety: większość nowych e-sklepów nie jest przygotowana do pozycjonowania, a więc nie jest przyjazna dla Google. A to zawsze będzie skutecznie obniżać widoczność sklepu.

case study - pozycjowanie sklepów

CASE STUDY

Nasz klient prowadzący internetowy sklep z butami szukał możliwości lepszego spożytkowania pieniędzy na reklamę i dlatego trafił do nas. Pozycjonowanie było zaniedbane i tym samym mocno ograniczała zyski firmy.

W ciągu 8 miesięcy od rozpoczęcia współpracy nasz klient zanotował bardzo duże, a nawet spektakularne wzrosty. Tylko jedna zmiana w strukturze sklepu pozwoliła osiągnąć dodatkowo 14 tysięcy wejść na stronę miesięcznie. W połączeniu z doborem właściwych fraz kluczowych i innymi zmianami dało to dodatkowy milion wyświetleń miesięcznie. I najważniejsze: sprzedaż online wzrosła dokładnie o 100% z sezonu na sezon z samego ruchu organicznego.

Strategia pozycjonowania sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga stałej strategii i zmiennej taktyki.

Podczas gdy trwa pozycjonowanie sklepu internetowego, plan zmienia się wiele razy. Wynika to z wielu czynników, między innymi z takich:

  • historia Twojego e-sklepu była burzliwa, dlatego na etapie odbudowywania autorytetu strony jego pozycja może się wahać,
  • algorytm wyszukiwarki Google nakłada i zdejmuje w różnym czasie różne kary za nieprawidłowy proces pozycjonowania,
  • zmiany w budowie i działaniu sklepu internetowego są akceptowane przez Google w różnym tempie,
  • testujemy wybrane frazy kluczowe pod kątem skuteczności i konkurencyjności.

Jest wiele czynników rankujących i tak samo wiele trudności, które na samym początku trzeba usunąć. Tylko dobrze przygotowana strategia marketingowa i jej regularny przegląd pozwoli na sukcesywne budowanie sukcesu Twojej sprzedaży internetowej. Stworzenie takiej strategii pozwoli również odpowiedzieć na pytanie: ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego.

Różne branże odróżnia od siebie także sposób ich pozycjonowania. Google dostarcza niektórych informacji o tym, co i jak należy robić, aby sklepy internetowe były wysoko pozycjonowane. Najważniejszą zasadę definiującą dobry marketing internetowy można by streścić w zdaniu „cokolwiek robisz, rób to etycznie i dla dobra potencjalnych klientów”. Ponadto firma Google dostarcza narzędzia i odpowiedzi, które mogą być pomocne przy okazji pozycjonowania jednego sklepu on-line, ale zupełnie nieskuteczne dla innego. Dlatego warto mieć wiedzę i doświadczenie w stosowaniu ich wszystkich, a następnie testować najlepsze rozwiązania.

Chcesz otrzymać profesjonalny i darmowy raport dla Twojego sklepu?

Wyślij formularz, a na dobry początek współpracy otrzymasz od nas profesjonalny raport jakości strony Googe Lighthouse – całkowicie za darmo.

Zgoda na przetwarzanie danych

Zaufaj naszemu doświadczeniu w pozycjonowaniu sklepów.

Zajmujemy się pozycjonowaniem sklepów internetowych od 12 lat, dlatego znamy wszystkie typowe i nietypowe problemy wpływające na niską sprzedaż. Samodzielne pozycjonowanie, powierzenie tego zapracowanemu informatykowi albo asystentce, wykupienie jednorazowej usługi pozycjonowania na Allegro czy zlecenie całego procesu agencji z małym doświadczeniem – to najczęstsze błędy. Niestety zawsze oznaczają one działania na niekorzyść Twojej sprzedaży. Nawet jeżeli zdarzy się, że jakieś działania przyniosą chwilową poprawę, to stanie się tak tylko 1 raz. A konsekwencje tych błędów mogą okazać się długofalowe i kosztowne.

Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces. Nigdy nie jest jednorazowy, nie robi się go z doskoku i w wolnych chwilach, nie polega na przypadkowych działaniach. Wielu klientów pyta, jak długo trwa skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego. Zawsze odpowiadamy, że jak najdłużej, bo jest to proces, który zarabia na siebie i dla Ciebie tak długo, jak długo trwa. Podczas jego realizowania cały czas trzymamy się określonego planu i regularnie go modyfikujemy. Plan zawiera dwa główne cele:

  • krótkoterminowy – chcemy, aby pierwsze wyraźne efekty naszej pracy były widoczne w ciągu 4 miesięcy,
  • długoterminowy – pozwala realnie osiągnąć cele, które stawiasz na początku współpracy.

Wzrost sprzedaży w sklepie internetowym

Tylko regularne i wynikające z doświadczenia realizowanie planu może wynieść Twój sklep internetowy na wyższy poziom sprzedaży. Warto też dodać, że w procesie pozycjonowania sklepu internetowego Ty również jesteś stroną aktywną. Efekty pozycjonowania sklepów internetowych będą tym lepsze, im więcej woli współpracy otrzymamy od Ciebie.

Masz więcej pytań?

Skontaktuj się z nami — chętnie odpowiemy.

Chcesz otrzymać ofertę?

Wypełnij brief — przygotujemy dla Ciebie ofertę.