logo

Rodzaje reklam Google Ads i ich zastosowanie

Sprzedaż w okresie pandemii

W ostatnim czasie coraz więcej przedsiębiorstw działających offlinowo rozpoczęła swoją działalność również w Internecie. Przez stale zmieniające się obostrzenia i regulacje, firmy by przetrwać, niejednokrotnie zostają zmuszone do zamknięcia swoich punktów stacjonarnych i otworzenia działalności na sferę wirtualną. Wielu z takich biznesów udaje się wyjść z ciężkiej sytuacji gospodarczej obronną ręką dzięki promowaniu swoich usług i produktów na nowy sposób. Jednym z najpopularniejszych (i najbardziej skutecznych zarazem) jest reklamowanie się z pomocą narzędzi Google. Szereg możliwości i opcji oferowanych przez informatycznego potentata może na początku przyprawić o ból głowy, jednak po przeczytaniu tego krótkiego poradnika na pewno ten skomplikowany świat reklam się wam nieco rozjaśni.

 

Google Ads

Google to prężnie rozwijająca się firma, która co chwila zaskakuje nas nowymi rozwiązaniami. W aktualnym stanie rzeczy, możemy wybierać z następujących rodzajów kampanii reklamowych:

  1. Sieci wyszukiwania – reklamy tekstowe
  2. Sieci reklamowej – reklamy graficzne
  3. Wideo
  4. Produktowe
  5. Promujące aplikacje
  6. Lokalne
  7. Inteligentne

Każda z nich ma inne zastosowanie, cel i funkcje. Niektóre z nich wymagają innych zasobów i cechują się zróżnicowanym stopniem zaawansowania – to oznacza, że osoby, które dopiero zaczynają przygodę z reklamami w sieci lepiej, aby ich unikały lub przynajmniej uzbroiły się w cierpliwość przy ich kalibracji.

 

Kampanie w sieci wyszukiwania

To jeden z najchętniej wybieranych typów kampanii. Praktycznie, Twoje reklamy wymagają tylko napisania nagłówków i tekstu do konkretnego linku na Twojej witrynie. Tworząc kampanię tego typu należy zwrócić szczególną uwagę na dobranie odpowiednich słów kluczowych oraz zawarcie ich w poszczególnych częściach reklamy. Reklamy tego typu będą się wyświetlać po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarce.

Kampanie w sieci reklamowej

Kolejnym rodzajem są reklamy graficzne. Od tych poprzednich różnią się tym, że zawierają obraz, przez co są bardziej atrakcyjne i angażujące dla potencjalnego odbiorcy. Kampania ta jest szczególnie skuteczna jako uzupełnienie i rozszerzenie zasięgu kampanii wyszukiwania na inne witryny. Reklamy tego typu będą wyświetlać się w specjalnych miejscach na popularnych stronach internetowych takich jak np. YouTube.

Kampanie wideo

Jeśli stawiasz na nowoczesną formę przekazu i chcesz aby Twoje reklamy pokazywały się w  najpopularniejszych serwisach wideo to ten rodzaj kampanii jest definitywnie dla Ciebie. Przygotowanie materiału promocyjnego może być skomplikowane dla początkujących, więc jeśli decydujesz się na wrzucenie jakiegoś materiału upewnij się, że został stworzony poprawnie.

Kampanie produktowe

Specjalną grupą reklam, dedykowaną przede wszystkim sklepom internetowym są kampanie reklamowe. Aby móc je utworzyć musisz posiadać konto w Google Merchant Center, które pozwala na dodawanie i katalogowanie produktów z Twojej witryny. Reklamy stworzone w tej kategorii będą prezentowane w wynikach wyszukiwania oraz specjalnej zakładce Zakupy Google.

Kampanie promujące aplikacje

Jeśli Twoje przedsiębiorstwo zajmuje się tworzeniem aplikacji to wiedz, że Google przygotował specjalną wersję reklam dla Ciebie. Aby były najefektywniejsze, trzeba do nich dodać teksty, zdjęcia, materiały wideo oraz zasoby HTML5. Reklamy tego typu wyświetlają się w wielu miejscach usług Google, takich jak wyszukiwarka, Google Play czy Discovery.

Kampanie lokalne

Google nie zapomniał również o sklepach stacjonarnych. Nie posiadasz sklepu online, ale mimo wszystko chcesz reklamować się w sieci? Teraz to możliwe. Jeśli masz konto w Google Moja Firma możesz promować swoje produkty i usługi, a także zawierać informacje o specjalnych ofertach i wydarzeniach. Wyjątkową cechą tej kampanii jest to, że Twoje reklamy poza siecią wyszukiwania i YouTubem będą się również wyświetlać na Mapach Google.

Kampanie inteligentne

Dodatkowym, dostępnym wariantem są tzw. reklamy inteligentne, które przy pomocy prostego kreatora pozwalają na szybkie dodanie tekstów, grafik i linków przy niskim nakładzie pracy. W tym trybie, wszystkie kwestie dotyczące kierowania i ustawiania finansowania (poza ustaleniem budżetu) dzieją się automatycznie. Takie reklamy pokazują się w wynikach wyszukiwania lub Mapach Google.

 

 

 

 

 

 

 

Grzegorz Zaleski – Specjalista Google Ads w firmie Online Partners.

grzegorz.zaleski@online-partners.pl

  • Udostępnij

Komentarze są zamknięte