Szpieguj kategorie Google moja firma u konkurencji

by | 3.11.2020 | Case studies

Jednym z najważniejszych czynników pozycjonujących wizytówkę Google Moja firma jest odpowiednie przypisanie kategorii działalności. Kategorie Google Moja Firma działalności pokazuje algorytmowi Google czym tak naprawdę zajmuje się nasza firma i pozwala „umieścić” naszą firmę przy innych, konkurencyjnych firmach o podobnej działalności.

Jak działa system kategorii w Google

Jak wybrać więc odpowiednie kategorie Google Moja Firma dla swojej działalności ? Pamiętajmy, że mamy do użycia jedną kategorię główną, oraz wiele kategorii dodatkowych. Jeśli chodzi o kategorię główną, to oczywiście lepiej wybrać taką, która jest najbliższa naszej działalności. Drugą, skuteczną metodą jest „prześledzenie” również naszej konkurencji, która pojawia się wysoko w wyszukiwaniach Google na nasze główne słowo kluczowe. Jeśli kategoria główna powtarza się u konkurencji, to taką również powinniśmy sobie przypisać.

Na frazę „okna Katowice” w TOP 3 wyświetliły się wizytówki z kategorią „Dostawca okien” x2 oraz sklep z żaluzjami x1. Prawidłowa kategoria główna to Dostawca Okien
Narzędzie GMB Spy dla kategorii Google

Tak jak pisałem wcześniej oprócz kategorii głównej możemy przypisać wiele dodatkowych. Ile ? Nieskończenie wiele, ale nie powinno się przekraczać 5 kategorii dodatkowych. Jak wybrać jednak kategorie Google Moja Firma jako dodatkowe, jeśli nie potrafimy ich zobaczyć w Google ? Do tego celu służy nam narzędzie GMB SPY – prosta nakładka do Google Chrome. Wystarczy, że je włączymy i wywołamy w mapach Google ( nie w wyszukiwarce ) interesującą nas frazę kluczową, a następnie przejdziemy do wizytówki w czołowej trójce na tą frazę. Narzędzie GMB SPY pozwoli nam zobaczyć nie tylko kategorię główną, ale również wszystkie pozostałe kategorie, na które pozycjonuje się nasza konkurencja.

GMB Spy pokazuje wszystkie kategorie nasze konkurencji. Jeśli dotąd nie wiedzieliśmy jakie kategorie wybrać, to teraz już wiemy!

Warto używać narzędzia GMB Spy w kombinacji wielu słów kluczowych. Wtedy dopiero możemy poznać najpełniejszą gamę kategorii, które może przypisać naszej działalności algorytm Google Moja Firma. Jeśli nie chcemy się pozycjonować na dane słowo kluczowe, wtedy też możemy unikać kategorii, które w tym w przypadku wybrała nasza konkurencja. W każdym razie ten mały programik znacznie przyspiesza i ułatwia pracę z kategoriami Google Moja Firma.