logo

Sztuczna Inteligencja Google w reklamach Google Ads

Automatyzacja i AI = inteligentne / łatwiejsze reklamy Google

Temat Sztuczna Inteligencja Google podczas Marketing Live wyraźnie wytycza ścieżkę dla marketerów wyszukiwania i właścicieli firm. Teraz, po piątym roku, program Google Marketing Live zyskał na popularności i wyrazistości. Istotne jest, aby specjaliści ds. Marketingu w wyszukiwarkach zwracali szczególną uwagę na to, co dzieje się na Live.

Miałem świetną okazję, by spędzić czas w epicentrum imprezy, wraz z przyjaciółmi i byłymi kolegami z moich dni w Google. Nawiązanie kontaktu z wieloma niesamowitymi pracownikami Google to zawsze ożywczy czas, profesjonalnie i osobiście.

Moje główne tematy na żywo z Live 2018 – uczenie maszynowe, sztuczna inteligencja google i automatyzacja nadal należą do najpotężniejszych sił upraszczających marketing w wyszukiwarkach. Na pierwszy rzut oka marketerzy mogliby z pewnością obawiać się, przy sztucznej inteligencji google o swoją pracę, ale tak naprawdę postępy w tej dziedzinie otwierają nowe możliwości dla zaawansowanych marketerów, którzy dzięki temu mogą wyprzedzić konkurencję.

Reklama, która działa dla wszystkich

Google SVP dla reklam Sridhar Ramaswamy, ustanowił powiedzenie :  “reklama, która działa dla wszystkich”, określając kluczowe możliwości i wyzwania dla firm. Dzisiejsza rzeczywistość to ludzie, którzy chcą pomocy w tej chwili, w tym miejscu i na swoich warunkach. Wyszukiwanie umożliwia im znalezienie odpowiedzi na bezpośrednie pytania lub potrzeby, 1: 1, bez względu na to, gdzie się znajdują.

Reklamy w sieci wyszukiwania również muszą działać dla reklamodawców. Rozwiązywanie problemów to dwukierunkowa ulica. Ludzie potrzebują pomocy w tej chwili. Reklamodawcy mogą rozwiązać te problemy i napędzać nowy biznes. Podczas marketingu Live było oczywiste, że Sridhar i pozostała część zespołu Google nadal pracują nad tym, aby reklama działała dla wszystkich.

Dlatego wyróżniłem cztery krytyczne rzeczy:

  • Google musi ułatwiać pracę reklamodawcom (i tak jest). Na przykład zespół Google ogłosił postępy w zakresie inteligentnych kampanii produktowych, inteligentnych kampanii dla małych firm i wprowadził nowy typ kampanii o nazwie Kampanie lokalne, aby zwiększyć liczbę odwiedzin w sklepie. Ciągła ewolucja pełnej platformy Google Marketing umożliwia uczenie maszyn i automatyzację, dzięki czemu reklama w wyszukiwarce jest bardziej dostępna i skuteczna, niezależnie od wielkości firmy.
  • Google agresywnie dostosowuje automatyzację do rzeczywistych celów biznesowych. W ostatnich latach była to automatyzacja stawek w celu maksymalizacji kliknięć lub konwersji. Teraz Google lepiej łączy się z szerszymi i prawdziwymi celami biznesowymi związanymi z pozyskiwaniem nowych klientów, odwiedzaniem sklepów, maksymalizacją zysków (nie tylko uzyskiwaniem kliknięcia) i maksymalizacją sprzedaży.
  • W przypadku małych firm lub mniej doświadczonych sprzedawców Google pomaga im być bardziej konkurencyjnymi w stosunku do większych graczy.
  • Sridhar i jego zespół wyraźnie widzą, w jaki sposób platformy Google, szczególnie YouTube, mogą napędzać markę i sprzedaż. Udoskonalenia w zakresie promocji wideo nie tylko ułatwiają firmom wprowadzanie swoich filmów do serwisu YouTube w celu zwiększenia rozpoznawalności marki. Zespół przedstawił także ulepszenia w zakresie konwersji, które przyspieszają klikanie i działania typu “kliknij, aby kupić” za pomocą atrakcyjnych formatów reklam wideo.

    Google Marketing live na Youtube

sztuczna inteligencja google

Zachęcam do zainwestowania 90 minut w tym tygodniu, aby obejrzeć cały program, a także analizy post-key z udziałem ekspertów Google, Matt’a Lawsona, wiceprezesa ds. Marketingu reklam, i Alego Millera, menedżera produktu grupowego ds. Reklam wideo i mnie osobiście.

Na filmie przedstawiam kilka kluczowych tematów, które według mnie będą ważne w przyszłości :

  • pomimo niesamowitych osiągnięć w rozwoju sztucznej inteligencji google, wciąż wiele zależy od ekspertów PPC. Same inteligentne kampanie dają wspaniałe możliwości, szczególnie tym reklamodawcom, którzy wspierają małe / średnie firmy. Od teraz eksperci PPC mogą wreszcie stać się ekspertami STRATEGICZNYMI. Spędzisz mniej czasu na ustawieniach PPC, a więcej na strategii, aby połączyć się z celami firmy.
  • Wewnętrzni marketerzy mogą korzystać z postępów Google w 2018 roku, ale wciąż napędzają kampanie za pomocą własnych narzędzi do automatyzacji. Nie bój się, inwestycje dokonane do tej pory nie zostaną utracone. Tylko pamiętaj, aby poświęcić czas, aby zrozumieć głębię nowych osiągnięć w portfolio narzędzi reklamowych Google.
  • Inteligentne kampanie produktowe = świetna okazja, aby być większym, odważniejszym, lepszym. Mamy teraz więcej opcji do realizacji,
    w tym cele takie jak wizyty w sklepie. Mądre agencje będą miały okazję naprawdę zmaksymalizować cele, osiągając zyskowność, segmentując produkty i dopasowując cele do zautomatyzowanych narzędzi, aby je osiągnąć.

Sztuczna Inteligencja Google jest dobra

Nie ma możliwości zatrzymania innowacji, którą dziś widzimy. Sztuczna Inteligencja Google nie jest już futurystyczna. Jest tutaj i to się dzieje. Inteligentni eksperci PPC (tacy jak Ty) widzą szansę zamiast zagrożenia. Automatyzacja odbywa się najintensywniej na poziomie rozwiązania, aby wyeliminować zadania i procesy. Eksperci PPC, którzy będą prowadzić kampanie w tej nowej erze, muszą zainwestować czas, aby być na bieżąco z najnowszymi innowacjami i nauczyć się, jak połączyć je ze sobą.

Zawsze będziemy potrzebować ludzi z inteligencją i intelektem, aby wizualizować,, uruchamiać testy, przemyśliwać niuanse i sprawiać, by zdumiewające rzeczy zdarzały się w PPC i ogólnie w wyszukiwaniu.

Ostatnia uwaga: AdWords nie żyje

To stwierdzenie jest prawdą, ponieważ wszyscy musimy usunąć “AdWords” z naszego słownictwa. Sridhar mówił o tym podczas swojego przemówienia, podobnie jak inni eksperci podczas Marketing Live. Google AdWords jest teraz oficjalnie znany po prostu jako “Reklamy Google” ( Google Ads).

Po spędzeniu czasu w Google Marketing Live, gigant wyszukiwania robi wielkie postępy, jednocząc swoją ofertę reklamową jako spójny zestaw kanałów. Reklamy Google stają się podstawą wyszukiwania, wyświetlania i YouTube – struktura i usługi pozwalają na bardziej zintegrowane podejście i pomagają reklamodawcom stać się bardziej asystentem dla użytkownika.

Zastanów się nad tematem w tym tygodniu: “reklama, która działa dla wszystkich”. Klienci, firmy, agencje – wszyscy czerpią korzyści, a my (specjaliści PPC i marketerzy wyszukiwania) rozumiemy to dobrze. Więc zanurz się w nowych innowacjach od Google. Takie postępowanie pomoże ci zachować aktualność przez długi czas.

Artykuł jest tłumaczeniem bloga Fredericka Vallaeysa z firmy Optmyzr. Online Partners jest partnerem firmy Optmyzr w Polsce. Zapraszamy do kontaktu i zapoznania się z najnowszymi rozwiązaniami dla Google Adwords.

Link : https://www.optmyzr.com/blog/google-marketing-live-automation-ai-smarter-easier-google-advertising/

 

  • Udostępnij

Komentarze są zamknięte