Optymalizacja konwersji

 

✓ Pomagamy podnosić sprzedaż

✓ Zauważamy wąskie gardła

✓ Pracujemy nad wygodą koszyka

✓ Analizujemy porzucone zakupy

Twój sklep internetowy może sprzedawać o wiele więcej. Nie wierzysz?

Wyobraź sobie dwa sklepy z tym samym towarem w tej samej cenie. Jeden sprzedaje, a drugi nie.

W jednym sklepie towar jest starannie ułożony na półkach, dokładnie opisany z wyraźną ceną i warunkami zwrotu. W sklepie jest czysto, schludnie, a sprzedawca przy kasie jest zawsze uśmiechnięty. Nie musimy mówić jak może być w drugim sklepie..

Tak samo może być w sklepie internetowym. Jedna strona przypomina elegancki butik, a druga strona podmiejski stragan.
Jaka jest metoda “remontu” złej strony ?

To optymalizacja konwersji.

Optymalizacja konwersji pozwala odkryć pełny potencjał Twojej strony internetowej. Dzięki pewnym zmianom po prostu zaczniesz zarabiać więcej, łatwiej i szybciej. Brzmi dobrze?

Sprawdź, ile oszczędzisz dzięki optymalizacji konwersji.

Wypełnij formularz i porozmawiaj z naszym konsultantem. 

Zgoda na przetwarzanie danych

Co to jest optymalizacja konwersji?

Ta część jest bardzo prosta. Optymalizacja oznacza poprawę skuteczności, a konwersja to zamiana czegoś na coś. W przypadku sprzedażowej strony internetowej oznacza prawie zawsze zamianę ruchu na zamówienia, zmianę potencjalnych klientów w rzeczywistych, kliknięć w pieniądze.

Prawie każdy e-commerce sprzedaje. I prawie każdy może sprzedawać więcej bez wydawania dodatkowych pieniędzy na reklamę. Oczywiście, że SEO i Google Ads sprawią, że Twoja witryna internetowa przyciągnie wiele osób, bo taki jest cel reklamy w Internecie. Jednak proporcja odwiedzających do kupujących zostanie zachowana i w dalszym ciągu tylko 10 osób na 1000 będzie Twoimi klientami.

A gdyby tak sprawić, że 15 osób na 1000 zostawi Ci swoje pieniądze? A może 20 osób? A co powiesz na 30 osób?

Jesteś w najlepszym miejscu, żeby wzrost konwersji na Twojej stronie internetowej przełożył się na zwiększenie ruchu i osiągnięcie korzyści biznesowych.

Co to jest optymalizacja konwersji?

Ta część jest bardzo prosta. Optymalizacja oznacza poprawę skuteczności, a konwersja to zamiana czegoś na coś. W przypadku sprzedażowej strony internetowej oznacza prawie zawsze zamianę ruchu na zamówienia, zmianę potencjalnych klientów w rzeczywistych, kliknięć w pieniądze.

Prawie każdy e-commerce sprzedaje. I prawie każdy może sprzedawać więcej bez wydawania dodatkowych pieniędzy na reklamę. Oczywiście, że SEO i Google Ads sprawią, że Twoja witryna internetowa przyciągnie wiele osób, bo taki jest cel reklamy w Internecie. Jednak proporcja odwiedzających do kupujących zostanie zachowana i w dalszym ciągu tylko 10 osób na 1000 będzie Twoimi klientami.

A gdyby tak sprawić, że 15 osób na 1000 zostawi Ci swoje pieniądze? A może 20 osób? A co powiesz na 30 osób?

Jesteś w najlepszym miejscu, żeby wzrost konwersji na Twojej stronie internetowej przełożył się na zwiększenie ruchu i osiągnięcie korzyści biznesowych.

Nowy klient jest najcenniejszy.

Czy wiesz, co to jest CTR? To liczba (wyrażona w procentach) pokazująca, jaki jest średni stosunek kliknięć w Twoją reklamę do liczby jej wyświetleń. Jeżeli wynosi 1, oznacza to, że na 100 osób jedna kliknęła w reklamę i znalazła się na Twojej stronie internetowej. To ważny parametr pozwalający ustalić, czy pozycjonowanie stron albo reklama w systemie Google Ads działają prawidłowo.

Znacznie ważniejszy jest jednak CRO, czyli Conversion Rate Optimization. To właśnie ogół czynności, w wyniku których poprawie ulega współczynnik konwersji. O ile o widoczność strony internetowej dbają dobrze przygotowane reklamy, o tyle wzrost współczynnika konwersji jest procesem w obrębie Twojej strony internetowej.

Poprawa optymalizacji konwersji to proces. Najlepsze wyniki daje wtedy, gdy jest przeprowadzony rzetelnie i trwa przez cały czas.

W Internecie szybko znajdziesz badania, według których pozyskanie nowego klienta kosztuje 10 razy więcej niż utrzymanie obecnego. Inne źródła wskazują na 20-krotnie wyższą cenę. Jak widzisz, nowy klient rzeczywiście jest najcenniejszy – dosłownie i w przenośni.

I dlatego tak ważne jest, żeby każdy z tych nowych klientów został z Tobą na dłużej, a najlepiej na zawsze.

 

Jak utrzymać nowych klientów?

Odpowiedź jest naprawdę bardzo prosta: nie denerwuj klienta swego.

W Internecie jak w życiu: jeżeli w jakimś sklepie jest bałagan, to prawdopodobnie nigdy więcej tam nie wrócisz. Natomiast jeśli towar wyłożony jest schludnie i logicznie, wiesz, co gdzie leży, a obsługa przy kasie dopełnia uczucie zadowolenia, to zostaniesz stałym klientem takiego sprzedawcy.

W jaki sposób poukładać sklep, aby klient był zadowolony?

To właśnie ta trudniejsza część. Koniecznie potrzebujesz do tego wsparcia ze strony specjalistów

Wzrost optymalizacji konwersji – najważniejsze czynniki

Od ponad 20 lat sprawiamy, że ze strony internetowej naszych klientów napływa coraz więcej zamówień. W tym czasie:

  • zarządzaliśmy wieloma własnymi e-sklepami i tymi należącymi do naszych klientów,
  • stworzyliśmy kilkaset e-biznesów zbudowanych pod kątem wzrostu konwersji na stronie,
  • przeprowadziliśmy tysiące testów A/B, dzięki którym poznaliśmy zachowania użytkowników i dokonywaliśmy wyraźnego wzrostu optymalizacji konwersji strony internetowej naszego klienta,
  • zajmujemy się pozycjonowaniem i reklamą Google Ads, które poprawiają widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Sprawimy, że Twoja strona internetowa zarobi więcej – bez zwiększania budżetu na reklamę.

Co robimy, aby podnieść współczynnik optymalizacji konwersji Twojej strony internetowej?
  • Instalujemy narzędzia, które pozwalają obserwować zachowana użytkownika i oceniać skuteczność naszej pracy: moduł testów A/B oraz HotJar.
  • Przeprowadzamy proces optymalizacji konwersji, zaczynając od wskazania najczęstszych błędów w Twoim e-sklepie.
  • Analizujemy sklep internetowy pod względem poprawy doświadczeń z UX oraz UI.
  • Sprawdzamy, w jaki sposób grafiki i zdjęcia wpływają na proces optymalizacji konwersji.
  • Krok po kroku prześledzimy budowę koszyka i formularza kontaktowego, ponieważ bardzo często tam kuleje pełne wykorzystanie potencjału strony.
  • Bierzemy pod uwagę teksty informacyjne i reklamowe, bo mają one ogromny wpływ zarówno na widoczność strony internetowej w Google, jak i na współczynnik konwersji, czyli na stopę konwersji.
  • Porównujemy brzmienie, wygląd i rozmieszczenie przycisków Call To Action będących bardzo ważnym elementem procesu optymalizacji konwersji.
  • Sprawdzamy sposób działania mechanizmu dodawania produktów do koszyka – z doświadczenia wiemy, że praca nad użytecznością strony internetowej byłaby niekompletna, gdyby pominąć ten często najsłabszy etap.
  • Weryfikujemy szatę graficzną, bo to także ma na celu poprawę współczynnika konwersji. Zbyt duży kontrast albo kolorystyka nieprzystająca do branży mogą powodować spadek optymalizacji współczynnika konwersji.
  • Testujemy nawigację w Twoim sklepie internetowym. Jeżeli użytkownik odniesie wrażenie, że się zgubił, to optymalizacja współczynnika konwersji przestaje spełniać swoją rolę.
  • Analizujemy, czy układ elementów na stronie wpływa korzystnie na wzrost współczynnika konwersji.
  • Sprawdzamy, w jaki sposób obecność różnych elementów przekłada się na jakość optymalizacji konwersji. Choć wiadomo, że menu, opcje logowania czy informacje o dostawie są ważne, to złe rozmieszczenie, działanie lub wygląd wpłyną negatywnie na jakość optymalizacji współczynnika konwersji.
Czy to wszystkie czynniki, których wymaga optymalizacja konwersji?

Oczywiście nie. Te wyżej wymienione stanowią podstawę do dalszych działań. Najwięcej krytycznych błędów można znaleźć właśnie wśród tych punktów. Ale to początek prac na rzecz optymalizacji konwersji w Twoim sklepie internetowym. Inne błędy nie są krytyczne, ale i tak mają wpływ na to, ile zarabia Twój e-commerce.

Pamiętaj: codziennie tracisz klientów. Czy to Ci odpowiada? Jeżeli nie, to…

Wypełnij formularz i zamów optymalizację konwersji dla Twojego e-sklepu.

Zgoda na przetwarzanie danych

Zamawiam usługę optymalizacji konwersji..., czyli co właściwie?

Wynikiem naszej pracy jest ręcznie przygotowany, obszerny raport, w którym znajdziesz wszystko na temat zmian w sklepie internetowym. Dostaniesz cenną informację, którą teraz trzeba zastosować w praktyce. Optymalizacja konwersji wymaga, aby zmiany w kodzie strony wprowadził programista, webmaster albo doświadczona agencja marketingowa.

Potrzebujesz pomocy przy optymalizacji konwersji?

Pomożemy. Mamy wiedzę i doświadczenie, dzięki którym możemy wprowadzić wszystkie zmiany. Jednocześnie gwarantujemy, że nasza praca wpłynie korzystnie na Twoją sprzedaż i nie zakłóci działania Twojego sklepu internetowego.

Dlaczego współpraca z nami daje najlepsze wyniki?

Optymalizacja konwersji to proces. Na początku zostaną poprawione rażące błędy, a następnie te bardziej subtelne. W końcu pojawią się zmiany, które podniosą stopę konwersji ponad poziom standardowy.

Wydobycie maksimum możliwości z Twojego biznesu internetowego wymaga dogłębnej wiedzy o Twojej branży, obszarze działania, sposobach funkcjonowania i o Twoich klientach. To unikalna kombinacja, której poznanie wymaga dwóch rzeczy:

  • czasu,
  • testów A/B.

Dzięki regularnej współpracy z naszą agencją będziemy na bieżąco wprowadzać udoskonalenia. Zaprojektowanie i przeprowadzenie takich testów wymaga czasu, lecz jest konieczne, żeby Twój e-sklep zarabiał jak najwięcej. A więc zyskujesz pewność, że wśród kilku różnych rozwiązań zawsze wybierzemy najskuteczniejsze i jak najszybciej wdrożymy jako element Twojej strony WWW.

Masz więcej pytań?

Skontaktuj się z nami — chętnie odpowiemy.

Chcesz otrzymać ofertę?

Wypełnij brief — przygotujemy dla Ciebie ofertę.