Jak przygotować swoją firmę, aby była w TOP 3 map Google ?
Kiedy otwieramy biznes lokalny, chcielibyśmy od razu być widoczni. Znalezienie się w TOP 3 map Google na frazy związane z naszą branżą otwiera nam drzwi do sprzedaży. Żeby to osiągnąć musimy się jednak podporządkować regułom Google już przy samym zakładaniu działalności gospodarczej Dodanie firmy do Google Maps to właśnie jeden z najważniejszych elementów.
Pamiętajmy, że gdy przeprowadzasz dodanie firmy do Google Maps, Google sprawdza naszą wizytówkę pod kątem 3 kategorii :
Bliskość — jak daleko ma użytkownik wyszukujący produkt/usługę do lokalizacji Twoje firmy.
Odpowiedniość — ocena, czy nie tylko Twoja wizytówka, ale również Twoja strona internetowa odpowiada wybranym przez Ciebie słowom kluczowym.
Rozpoznawalność — ocena, jak Twoja firma jest znana w sieci na tle konkurencji, ile ma wpisów, cytatów, linków zewnętrznych prowadzących do Twojej strony internetowej.
Jeśli chodzi o bliskość geograficzną do użytkownika, to przy wybieraniu miejsca pod siedzibę firmy trzeba mieć na uwadze, czy rzeczywiście znajduje się ono w obrębie interesującego nas miasta. W tym celu w wyszukiwarkę mapy google wpisujemy miasto wraz z kodem pocztowym. Następnie patrzymy na obręb lokalizacji wyznaczony małą cienką, czerwoną linią przez Google. Jeżeli nasza lokalizacja jest poza tą granicą, będziemy mieli problem z wypozycjonowaniem się na to miasto.
Przykładowe granice miasta Bielsko-Biała wytyczone przez Google.
Ponadto oczywiście najlepiej znajdować się w ścisłym centrum miasta, ale nie jest to reguła. Ważniejsze od tego jest, żeby nie było obok nas zbyt dużo konkurencyjnych w naszej branży firm.
Jeśli chodzi o odpowiedniość, to przede wszystkim możemy zadbać, żeby interesujące nas słowo kluczowe znalazło się w dokumentach rejestrowych firmy. Google nie toleruje słów kluczowych w nazwie firmy podanej w wizytówce Google Moja Firmaa. Z drugiej strony możemy podać pełną nazwę rejestrową firmy. Jeśli więc legalnie w dokumentach rejestrowych nazywamy się Kwiaciarnia Bielsko – taką nazwę możemy podać w nazwie firmy wizytówki Google.
Strona internetowa czyli mocna strona wizytówki
Jeśli chodzi o rozpoznawalność naszej firmy, to zanim rozpoczniemy dodanie firmy do Google Maps i stworzymy wizytówkę Google Moja Firma – postawmy na stronę internetową. Pamiętajmy, że rozpoznawalność wizytówki jest połączona z mocą strony internetowej w indeksach Google. Jeśli będziemy mieli nową wizytówkę i nową stronę – znacznie trudniej będzie nam się wypozycjonować. Po zarejestrowaniu firmy zadbajmy również o wpisanie jej do internetowych katalogów firm. Pamiętajmy przy tym każdorazowo o czytaniu regulaminu każdego katalogu, abyśmy nie mieli problemów później z ukrytymi opłatami.