Kampanie Google Ads i pozycjonowanie Seo dla branży systemów alarmowych

by | 29.05.2023 | Aktualności, Case studies

Case Study: Sklep Internetowy z Systemami Alarmowymi i Systemami Monitoringu

O Kliencie

Sklep internetowy z systemami alarmowymi i systemami monitoringu, a także wyposażeniem budynków inteligentnych, to nasz klient, który obsługuje różne segmenty rynku: klientów indywidualnych, małe firmy B2B w roli instalatorów, a także dużych wykonawców generalnych budynków/inwestycji.

Wyzwania

Kiedy rozpoczynaliśmy naszą współpracę, sklep znajdował się w trudnej sytuacji na rynku, ze względu na silną konkurencję i niską widoczność w Google Ads i SEO. Klient musiał rywalizować zarówno na rynku B2C, jak i B2B.

Wyzwaniami dla działań marketingu online były:

  • Pogodzenie dwóch grup odbiorców (B2C i B2B), zdefiniowanie ich i dotarcie do nich przy pomocy tej samej witryny.
  • Reklamowanie produktów o bardzo dużym rozstrzale cenowym.
  • Dopasowanie narzędzi Google Ads do poszczególnych grup odbiorców i charakteru produktów.
  • Zebranie odpowiedniego nasycenia i ilości danych w kampaniach Google Ads, biorąc pod uwagę, że transakcje w tym sklepie mają wysoki średni koszyk, ale w niektórych grupach asortymentowych notowano np. 5-10 transakcji miesięcznie.

Cele i Potrzeby

  • Wzrost sprzedaży z kanałów Google CPC oraz Organic przede wszystkim wśród instalatorów.
  • Rozpoczęcie działań w zakresie zbierania leadów od instalatorów – wcześniej nie było takich działań.
  • W SEO – zmniejszenie dystansu w widoczności do głównych konkurentów w branży.

Przed rozpoczęciem naszej współpracy, klient nie prowadził prawie żadnych działań marketingowych online. Był na etapie otwarcia nowego sklepu e-commerce i początku drogi w sprzedaży online.

Wyniki

Pracujemy z klientem od stycznia 2021. Na przestrzeni dwóch lat osiągnęliśmy następujące wyniki:

Na kanale Google/CPC w porównaniu okresów Q1 2021 i Q1 2023:

  • Przyrost ruchu – 38%
  • Przyrost ilości transakcji – 166%
  • Przyrost kosztu kanału Google/CPC – 62%
  • Przyrost przychodów – 178%
  • Przyrost ROAS – 71%
  • Koszt konwersji – spadek o 39%

Wyniki działań Gogle Ads

Na źródle Google / Organic:

  • Przyrost ruchu 138%
  • Przyrost przychodów 27%
  • Przyrost ilości transakcji – 10%

Wyniki organiczne Google

Na wszystkich źródłach ruchu łącznie:

  • Przyrost ruchu 198%
  • Przyrost przychodów 160%
  • Przyrost ilości transakcji – 137%

Wyniki agencji marketingowej

Na przestrzeni 2 lat współpracy pozyskaliśmy dla klienta 2651 nowych zarejestrowanych kont klientów z grupy firm instalatorskich. Największy udział w tym pozyskaniu miało Google/CPC i Google/Organic, ale również bardzo dobrze wypadło Facebook/CPC.

Łączone wyniki

Kierunki Rozwoju

Obecnie stajemy przed nowymi wyzwaniami i planami:

  • Zwiększyć konwersyjność ruchu organicznego.
  • Dalszy rozwój kanału Google/CPC – zwiększanie budżetów przy utrzymaniu ROAS + wdrażanie nowych form reklamowych.
  • Raportowanie sprzedaży offline, która jest wynikiem pozyskania zarejestrowanych instalatorów; raportowanie wdrażane poprzez BigQuery i Looker Studio.

Podsumowanie

Nasza współpraca z klientem przyniosła znaczące rezultaty, zarówno w zakresie zwiększenia widoczności, jak i wzrostu sprzedaży. Dzięki zastosowaniu odpowiednich strategii i narzędzi, udało nam się przekształcić wyzwania rynkowe w sukcesy, co potwierdzają wyniki sprzedaży i zadowolenie naszego klienta. Mimo początkowych trudności, cierpliwość i zaufanie klienta zaowocowały dobrymi wynikami. Cieszymy się na dalszą współpracę i rozwój.