Case Study: Sklep Internetowy z Systemami Alarmowymi i Systemami Monitoringu
O Kliencie
Sklep internetowy z systemami alarmowymi i systemami monitoringu, a także wyposażeniem budynków inteligentnych, to nasz klient, który obsługuje różne segmenty rynku: klientów indywidualnych, małe firmy B2B w roli instalatorów, a także dużych wykonawców generalnych budynków/inwestycji.
Wyzwania
Kiedy rozpoczynaliśmy naszą współpracę, sklep znajdował się w trudnej sytuacji na rynku, ze względu na silną konkurencję i niską widoczność w Google Ads i SEO. Klient musiał rywalizować zarówno na rynku B2C, jak i B2B.
Wyzwaniami dla działań marketingu online były:
- Pogodzenie dwóch grup odbiorców (B2C i B2B), zdefiniowanie ich i dotarcie do nich przy pomocy tej samej witryny.
- Reklamowanie produktów o bardzo dużym rozstrzale cenowym.
- Dopasowanie narzędzi Google Ads do poszczególnych grup odbiorców i charakteru produktów.
- Zebranie odpowiedniego nasycenia i ilości danych w kampaniach Google Ads, biorąc pod uwagę, że transakcje w tym sklepie mają wysoki średni koszyk, ale w niektórych grupach asortymentowych notowano np. 5-10 transakcji miesięcznie.
Cele i Potrzeby
- Wzrost sprzedaży z kanałów Google CPC oraz Organic przede wszystkim wśród instalatorów.
- Rozpoczęcie działań w zakresie zbierania leadów od instalatorów – wcześniej nie było takich działań.
- W SEO – zmniejszenie dystansu w widoczności do głównych konkurentów w branży.
Przed rozpoczęciem naszej współpracy, klient nie prowadził prawie żadnych działań marketingowych online. Był na etapie otwarcia nowego sklepu e-commerce i początku drogi w sprzedaży online.
Wyniki
Pracujemy z klientem od stycznia 2021. Na przestrzeni dwóch lat osiągnęliśmy następujące wyniki:
Na kanale Google/CPC w porównaniu okresów Q1 2021 i Q1 2023:
- Przyrost ruchu – 38%
- Przyrost ilości transakcji – 166%
- Przyrost kosztu kanału Google/CPC – 62%
- Przyrost przychodów – 178%
- Przyrost ROAS – 71%
- Koszt konwersji – spadek o 39%
Na źródle Google / Organic:
- Przyrost ruchu 138%
- Przyrost przychodów 27%
- Przyrost ilości transakcji – 10%
Na wszystkich źródłach ruchu łącznie:
- Przyrost ruchu 198%
- Przyrost przychodów 160%
- Przyrost ilości transakcji – 137%
Na przestrzeni 2 lat współpracy pozyskaliśmy dla klienta 2651 nowych zarejestrowanych kont klientów z grupy firm instalatorskich. Największy udział w tym pozyskaniu miało Google/CPC i Google/Organic, ale również bardzo dobrze wypadło Facebook/CPC.
Kierunki Rozwoju
Obecnie stajemy przed nowymi wyzwaniami i planami:
- Zwiększyć konwersyjność ruchu organicznego.
- Dalszy rozwój kanału Google/CPC – zwiększanie budżetów przy utrzymaniu ROAS + wdrażanie nowych form reklamowych.
- Raportowanie sprzedaży offline, która jest wynikiem pozyskania zarejestrowanych instalatorów; raportowanie wdrażane poprzez BigQuery i Looker Studio.
Podsumowanie
Nasza współpraca z klientem przyniosła znaczące rezultaty, zarówno w zakresie zwiększenia widoczności, jak i wzrostu sprzedaży. Dzięki zastosowaniu odpowiednich strategii i narzędzi, udało nam się przekształcić wyzwania rynkowe w sukcesy, co potwierdzają wyniki sprzedaży i zadowolenie naszego klienta. Mimo początkowych trudności, cierpliwość i zaufanie klienta zaowocowały dobrymi wynikami. Cieszymy się na dalszą współpracę i rozwój.